"Szczecin inwestuje w ścieżki, a ruch rowerowy spada" - to wnioski z badań, jakie przeprowadzili członkowie Konfederacji.
Ruch jednośladów zmalał o 30 procent w stosunku do 2015 roku - mówi Jakub Kozieł.
- Te liczby są naprawdę robiące wrażenie, bo w porównaniu do roku 2015, to spadek rowerów, które poruszają się po mieście, to jest aż 30 proc. W tym czasie przybyło mnóstwo ścieżek rowerowych, mnóstwo udogodnień dla rowerów. W sumie liczba kilometrów ścieżek rowerowych wzrosła o około 140 proc. od tego pierwszego badania w 2015 roku, czyli teoretycznie, gdyby faktycznie tak samo zwiększała się liczba rowerów, to mielibyśmy dziś ich dużo - dodaje Kozieł.
Badanie zostało przeprowadzone w trzech miejscach w Szczecinie, dodaje Tymoteusz Ochrymiuk: - Badanie zostało przeprowadzone w trzech miejscach w Szczecinie. To było właśnie tutaj, gdzie znajdują się obecnie, na placu Zamenhofa, na Moście Akademickim, przy ulicy Mickiewicza oraz przy wiadukcie kolejowym na ulicy Mieszka I. Badanie wykazało w takich ogólnych wnioskach, że ruch rowerowy - mimo działań Rady Miasta Szczecin, czyli zwiększania kilometrów dróg rowerowych - nie jest większy.
Badania przeprowadzono w sierpniu w godzinach największego szczytu.
- Te liczby są naprawdę robiące wrażenie, bo w porównaniu do roku 2015, to spadek rowerów, które poruszają się po mieście, to jest aż 30 proc. W tym czasie przybyło mnóstwo ścieżek rowerowych, mnóstwo udogodnień dla rowerów. W sumie liczba kilometrów ścieżek rowerowych wzrosła o około 140 proc. od tego pierwszego badania w 2015 roku, czyli teoretycznie, gdyby faktycznie tak samo zwiększała się liczba rowerów, to mielibyśmy dziś ich dużo - dodaje Kozieł.
Badanie zostało przeprowadzone w trzech miejscach w Szczecinie, dodaje Tymoteusz Ochrymiuk: - Badanie zostało przeprowadzone w trzech miejscach w Szczecinie. To było właśnie tutaj, gdzie znajdują się obecnie, na placu Zamenhofa, na Moście Akademickim, przy ulicy Mickiewicza oraz przy wiadukcie kolejowym na ulicy Mieszka I. Badanie wykazało w takich ogólnych wnioskach, że ruch rowerowy - mimo działań Rady Miasta Szczecin, czyli zwiększania kilometrów dróg rowerowych - nie jest większy.
Badania przeprowadzono w sierpniu w godzinach największego szczytu.
- W sumie liczba kilometrów ścieżek rowerowych wzrosła o około 140 proc. od tego pierwszego badania w 2015 roku, czyli teoretycznie, gdyby faktycznie tak samo zwiększała się liczba rowerów, to mielibyśmy dziś ich dużo - dodaje Kozieł.
Dodaj komentarz 3 komentarze
To tak, jak montuje się budki lęgowe, a ptaki nie chcą w nich mieszkać - nic na siłę.
Aha czyli robią badania tam, gdzie nie ma tych nowych ścieżek? Fajnie, fajnie. Spadł ruch w wypożyczalni, bo sprzęt jest w coraz gorszym stanie i nie ma już efektu łał nowości. Natomiast rośnie sprzedaż rowerów i rowerów elektryczych i doszły hulajnogi, które też potrzebują dobrej infy. Zostało to uwzględnione, że część osób przesiadła się na hulajnogi? Nie. Nie wierzę w żadne badania, które przeprowadzane są przez ugrupowanie, któremu coś wadzi. Oni to by chcieli darmowe parkingi wszędzie aby jeszcze bardziej zakorkować i zdusić miasto, żeby pieszy nie miał chodników.
Szczecin nie radzi sobie z infrastrukturą od zawsze (bo i nic nie robił w tym temacie do tej pory).
Jedni mądrzejsi od drugich, do krytyki i wyliczeń pierwsi... a pomysły jakieś SENSOWNE macie?
Konfederacja... brecht - już w najbliższych wyborach ich nie będzie jak Kukiza..