Ogromny wzrost trailerów transportowanych promami na linii Świnoujście - Szwecja. Rok do roku jest ich o prawie 30 procent więcej.
Do Szwecji wozimy głównie materiały budowlane, meble i stal. - Myślę, że wzrost jest tak duży z kilku powodów. Po pierwsze jest zintensyfikowana wymiana towarowa w okresie popandemicznym, a po drugie wzrost liczby trailerów wynika z tego są ogromne braki w liczbie kierowców dostępnych na rynku. W związku z powyższym spedytorzy, gestorzy ładunków dowożą do nas ładunek ciągnikiem, zostawiają naczepę i ciągnik może wracać po kolejny ładunek - powiedział Kowalewski.
Terminal Promowy w Świnoujściu odnotował wzrost przeładunków, mimo iż połowa stanowisk dla promów jest wyłączona z eksploatacji. Dziennie do Szwecji z terminalu jest 11 odejść promów.
- Trailery to same naczepy samochodów ciężarowych bez kierowców i ciągników siodłowych. Przeładowujemy więcej towarów niż przed pandemią - poinformował na Kongresie Morskim Marek Kowalewski, prezes Terminalu Promowego w Świnoujściu.