Most kolejowy nad Regalicą przeszedł próbne obciążenia.
Zakończyły się one pomyślnie - poinformowała firma Budimex, wykonawca inwestycji. W przyszłym miesiącu złożony zostanie wniosek o pozwolenia na użytkowanie.
W trakcie testów na moście stanęły cztery lokomotywy o łącznej masie 480 ton. Później lokomotywa przejechała przez most. Prędkość była zwiększana od 10 do 100 km na godzinę. Wszystko przebiegło sprawnie i bez problemów.
Na moście trwa jeszcze układanie nawierzchni torowej, budowana jest sieć trakcyjna.
W trakcie testów na moście stanęły cztery lokomotywy o łącznej masie 480 ton. Później lokomotywa przejechała przez most. Prędkość była zwiększana od 10 do 100 km na godzinę. Wszystko przebiegło sprawnie i bez problemów.
Na moście trwa jeszcze układanie nawierzchni torowej, budowana jest sieć trakcyjna.
- Nowy most łączy brzegi Regalicy. To ponad 2800 ton stali, złożony z ponad 10 tysięcy elementów. Stary most został rozebrany, nie stanowi już przeszkody w żegludze. Wybudowano dwa nowe tory dla prędkości ponad 100 kilometrów na godzinę - wyliczał Sławomir Krekora, dyrektor kontraktu.
Most kolejowy na Regalicy ułatwi ruch barek na Odrze, gdyż będzie wyższy od poprzedniej przeprawy. Usprawni też komunikację kolejową na linii Szczecin-Wrocław.
Koszt inwestycji to 282 milionów złotych.