Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Polska Żegluga Morska, jak i Polska Żegluga Bałtycka przygotowały bardziej szczegółowy plan utworzenia Polskiej Grupy Promowej. Fot. Sławomir Orlik [Radio Szczecin/Archiwum]
Polska Żegluga Morska, jak i Polska Żegluga Bałtycka przygotowały bardziej szczegółowy plan utworzenia Polskiej Grupy Promowej. Fot. Sławomir Orlik [Radio Szczecin/Archiwum]
Ministerstwo Skarbu Państwa otrzyma w poniedziałek projekt powołania Polskiej Grupy Promowej. To pomysł, który ma zapobiec sprzedaży Polskiej Żeglugi Bałtyckiej obcemu armatorowi.
Ministerstwo otrzymało już zarys koncepcji. Zażądało jednak szczegółów od pomysłodawców.

Mimo iż było na to tylko dwa tygodnie - Polska Żegluga Morska, jak i Polska Żegluga Bałtycka przygotowały bardziej szczegółowy plan utworzenia Polskiej Grupy Promowej.

Co ma powstać? - Mówiąc na skróty, to połączenie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z tą grupą promów, które funkcjonują w ramach PŻM-u, czyli połączenie Unity Line i PŻB - tłumaczy Paweł Szynkaruk, dyrektor PŻM-u.

Głównym celem nowej spółki ma być budowa dwóch promów napędzanych gazem LNG.

- Od wielu miesięcy dyskutujemy nad możliwością budowy nowych promów i spółka dalej jako cel główny miałaby szukanie kapitału i środków na to, by budować promy w polskich stoczniach - podkreśla Szynkaruk.

Zarząd Polskiej Żeglugi Morskiej nie wyklucza, aby Polska Grupa Promowa trafiła na Giełdę Papierów Wartościowych i tą drogą pozyskała kapitał potrzebny do realizacji inwestycji.

Zakupem 91 procent akcji PŻB zainteresowane są trzy zagraniczne spółki: duński DFDS, niemiecki TT Line oraz Finnlines Oyj - spółka należąca do włoskiej grupy Grimaldi.

Obecnie w Polskiej Żegludze Bałtyckiej pracuje około 600 osób.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
12345
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty