Brak cenników w pokojach hotelowych, używanie słowa hotel zamiast pensjonat - to najczęstsze błędy, jakie popełniają firmy w Zachodniopomorskiem.
Szczecińska Inspekcja Handlowa w ramach akcji "Bezpieczne wakacje" od początku lipca sprawdziła prawie 50. przedsiębiorców, między innymi z branży hotelarsko-gastronomicznej. W 18 przypadkach stwierdzono naruszenia przepisów.
Najwięcej uchybień było w miejscowościach nadmorskich - mówi Beata Manios, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej.
- Cenniki nie do końca prawidłowo wykonane, bądź w ogóle nie było ich w pokojach hotelowych. Powinny dotyczyć zarówno noclegów, ale także innego zakresu usług. Może to być parking, może być pobyt zwierząt - mówi Manios.
Część firm będzie musiała zapłacić kary, a wobec części Inspekcja Handlowa rozpoczęła postępowania administracyjne.
Wakacyjne kontrole potrwają do połowy września.
Najwięcej uchybień było w miejscowościach nadmorskich - mówi Beata Manios, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej.
- Cenniki nie do końca prawidłowo wykonane, bądź w ogóle nie było ich w pokojach hotelowych. Powinny dotyczyć zarówno noclegów, ale także innego zakresu usług. Może to być parking, może być pobyt zwierząt - mówi Manios.
Część firm będzie musiała zapłacić kary, a wobec części Inspekcja Handlowa rozpoczęła postępowania administracyjne.
Wakacyjne kontrole potrwają do połowy września.
Edycja tekstu: Michał Król


Radio Szczecin