Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Wszystkie inwestycje mają zakończyć się do roku 2023. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Wszystkie inwestycje mają zakończyć się do roku 2023. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Pierwsza z inwestycji już ruszyła - przebudowane zostanie torowisko tramwajowe, które połączy pętlę w Lesie Arkońskim z halą sportową przy Szafera.
Podpisanie umowy w sprawie kolejnych pieniędzy czeka nas już niebawem. Ile ich będzie i co zostanie zbudowane w Szczecinie?

Wszystko wskazuje na to, że umowa z Centrum Unijnych Projektów Transportowych powinna być podpisana już w lutym - informuje Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie.

- Cała wartość projektu to jest ponad 300 milionów złotych brutto. Dofinansowanie jest na poziomie 70 procent, oczywiście z możliwością, jeżeli zostaną środki, jego wzrostu - mówi Wawrzyniak.

Tramwajem pojedziemy między innymi do hali widowiskowo sportowej przy Szafera. Zbudowane zostanie torowisko do centrum handlowego "Ster" na Gumieńcach. Przebudowana będzie też pętla na Pomorzanach i cała ulica Kolumba. Pasażerowie nie kryją zadowolenia.

- Bardzo dobrze. Te tory, większość z nich, nadają się do wymiany. - Tylko się cieszyć. Miasto się rozwija - mówią pasażerowie.

Tory wymieniane tez będą na ulicy Mickiewicza oraz od Dworca Niebuszewo aż do placu Żołnierza. Wszystkie inwestycje mają zakończyć się do roku 2023.
Relacja Marka Borowca

Dodaj komentarz 4 komentarze

Póki nie zobaczymy wbitej łopaty nie powinniśmy wierzyć to jest Szczecin...
Mam nadzieję że CBA dobrze sprawdzi WYDATKI
A co z przedłużeniem linii tramwajowej od Pętli Turkusowa do Kijewa i Bukowego? Po oddaniu pętli autobusowej przy Turkusowej chcecie spocząć na laurach? To powinna być pętla tymczasowa, a wiadomo, że u nas prowizorki są wieczne. Za pieniądze wydane na pętlę autobusową przy Turkusowej trzeba było pociągnąć tory do gotowej pętli autobusowej Słoneczne.
Dobre pomysły inspirujecie. Ale mogły by być lepsze.

Pętla na Pomorzanach powinna zostać zlikwidowana czyli ta obecna i w zamian nią przesunąć do takiego miejsca gdzie tramwaje będą mogły spokojnie manewrować a nie jak wjadą dwa Swingi to cała pętla już zablokowana. Ta pętla mogła by być przesunięta gdzieś w jakieś miejsce gdzie miasto by mogło zapewnić, to że kilka tramwai wjedzie a nie tylko 4 wagony tatr na peron.

Już nie mówię o połączeniach do Placu Kościuszki przez Dąbrowskiego. Ale cała trasa linii 6 nadaje się do remontu. Jasne, że masowy remont spowoduje jedne wielkie Paraliże w komunikacji tramwajowej jak i samochodowej. I etap mógłby przebiegać do Dworcowej. Czyli linia 6 od Dworcowej jedzie na Pomorzany przez Bramę Portową oraz Plac Kościuszki a linia 3 bezpośrednio by skręcała od bramy. Wtedy mógłby się przydać nie używany tor w kierunku Odry a nie Bramy Portowej. A linia 806 mogłaby obsłużyć trasę Brama Portowa - Plac Tobrucki - Pomorzany. Drugi etap biegłby od Dworcowej do skrzyżowania przy ul. Wyszyńskiego. Linia 6 by pojechała linia 16 od Dworca Głównego pojechał by z linią 3 do Bramy Portowej. Dalej jedzie swoją stałą objazdową trasą. Tymczasem linia 3 wraca na swoją trasę. Linia 806 zmieniła by poraz kolejny trasę. Czyli kursowała by na Relacji Stocznia Szczecińska - Dworzec Główny. I jakby doszli do skrzyżowania linia 2 podzieliła tor z linią 3. Linia 7 także od Bramy Portowej podzieliła by tor z linią 3. A Linia 8 także na Pomorzany. Trzeci etap biegnie od Wyszyńskiego do Dubois. Linia 16 wraca na swoją stałą objazdową trasę. Linia 6 zawieszona w dalszym ciągu. Linie 2, 7, 8 wracają na Turkusową a linia 806 zostaje na swojej trasie. Czwarty etap dotyczy trasy Dubois - Gocławia. Co by już sparaliżowało 3 linie za sobą. Linia 5 mogła by dzielić tor na Las Arkoński z linią 3 i 10. Linia 11 zawitała by Turkusową. Od Pomorzan przez Plac Kościuszki na Turkusową. Linia 6 jednak "odradza się" i jedzie do Dworca Niebuszewa przez Wyszyńskiego. Linie zastępcze rozdzielają się na dwie. Do kompletu linii 806 dołączyła by linia 811 która kursowała by na Relacji Gocław - Plac Rodła. Która także wzmocniła by przesiadkę na linię 6. A tramwaje z Golęcina wyprowadziły by się na Pogodno.

Można by było także pociągnąć tramwaj z dwóch miejsc na Police. Na policach mogła by być jedna pętla z której dodatkowo tramwaj mógłby dojeżdżać z Głębokiego i Gocławia. Co za tym wiąże się o nowych liniach.

A jeśli chodzi o rozwój szybkiego tramwaju. Można by było pociągnąć od Basenu Górniczego tramwaj w dwa kolejne miejsca. Do dąbia oraz na Bukowe.

A mogli by zjednoczyć tramwaj od Lasu Arkońskiego na głębokie w sposób, że od Lasu Arkońskiego jedzie na skrzyżowanie na Spacerowej. Co mogło by dzięki tym wariantom powstać wiele linii tramwajowych.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty