Pendolino na trasie Szczecin-Warszawa pojawi się w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 15 grudnia.
Trasa do stolicy zajmie 4 godziny i 15 minut. W obecnym rozkładzie najszybszy pociąg między Szczecinem i Warszawą pokonuje tę trasę w czasie ponad 4 godziny i 30 minut.
Dodatkowo pojawią się kolejne nowe połączenia między Szczecinem i stolicą - mówi Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury. Nowe połączenia pojawią się w grudniowym rozkładzie jazdy.
- Często jest tak, że rezygnujemy z pociągu przez godziny odjazdu. Albo są za wcześnie, albo za późno. Dodając nowe połączenia zwiększamy częstotliwość przejazdów, przez co jest większy wybór godzin i zwiększa się atrakcyjność trasy, na czym szczególnie nam zależy - mówi Marchewka.
Pendolino w Polsce kursują już od 10 lat. Na początku pociągi łączyły Warszawę z Gdynią, Katowicami, Krakowem i Wrocławiem, a od 2016 roku dojedziemy nim do Koszalina i Kołobrzegu.
Ministerstwo Infrastruktury oraz spółka PKP Intercity ogłosiły nowy, roczny rozkład jazdy. Od grudnia spółka zaoferuje 505 połączeń. To o kilkadziesiąt więcej, niż obecnym rozkładzie.
PKP Intercity zakupi także nowe, piętrowe pociągi, które będą mogły rozwijać prędkość do 200 kilometrów na godzinę.
Dodatkowo pojawią się kolejne nowe połączenia między Szczecinem i stolicą - mówi Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury. Nowe połączenia pojawią się w grudniowym rozkładzie jazdy.
- Często jest tak, że rezygnujemy z pociągu przez godziny odjazdu. Albo są za wcześnie, albo za późno. Dodając nowe połączenia zwiększamy częstotliwość przejazdów, przez co jest większy wybór godzin i zwiększa się atrakcyjność trasy, na czym szczególnie nam zależy - mówi Marchewka.
Pendolino w Polsce kursują już od 10 lat. Na początku pociągi łączyły Warszawę z Gdynią, Katowicami, Krakowem i Wrocławiem, a od 2016 roku dojedziemy nim do Koszalina i Kołobrzegu.
Ministerstwo Infrastruktury oraz spółka PKP Intercity ogłosiły nowy, roczny rozkład jazdy. Od grudnia spółka zaoferuje 505 połączeń. To o kilkadziesiąt więcej, niż obecnym rozkładzie.
PKP Intercity zakupi także nowe, piętrowe pociągi, które będą mogły rozwijać prędkość do 200 kilometrów na godzinę.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Ale po co? Tylko po to żeby jechać tak samo szybko ale płacić drożej?
A jakie dodatkowe połączenia skoro Pendolino ma być uruchomiony w ramach połączeń EIC Chrobry
i Sedina ? Czyli tańsza alternatywa zostanie zlikwidowana. Może o to chodzi aby te tańsze to były DB ???
Pociąg będzie jechał z tą samą prędkością co obecne składy bo pendolino ogranicza infrastruktura kolejowa, a nie możliwości pociągu... to tylko propagandowy bełkot platfusów