Dofinansowanie w ramach programu GameINN mogą dostać firmy z branży gier, ale także ci przedsiębiorcy, którzy podobne technologie wykorzystują w innych obszarach.
Środki pochodzą z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, które w środę ogłosiło trzeci konkurs GameINN. Profesor Maciej Chorowski, dyrektor NCBR, podkreśla, że fundusze niekoniecznie muszą być przeznaczone na tworzenie gier rozrywkowych, ale także do rozwiązań, które służą celom edukacyjnym albo ułatwiają codzienne życie.
Dzięki wsparciu z GameINN powstała aplikacja służąca do nauki echolokacji u osób niewidomych lub niedowidzących. Aplikacja przyzwyczaja mózg do echolokacji i uczy, w jaki sposób z niej korzystać - wyjaśnia niewidomy Piotr Witek z firmy Utilitia współtworzącej aplikację. Dzięki serii gier osoba niewidoma, która z nich korzysta, nauczy się, jak rozpoznać, czy w pomieszczeniu jest jakiś obiekt, jakiej wielkości jest i w którym kierunku się znajduje. Z gier mogą korzystać także osoby widzące.
Według danych rządowych, wartość polskiego sektora gier wideo w 2016 roku wynosiła miliard 850 milionów złotych, w tym roku ma wynieść 2 miliardy 230 milionów złotych.
Dzięki wsparciu z GameINN powstała aplikacja służąca do nauki echolokacji u osób niewidomych lub niedowidzących. Aplikacja przyzwyczaja mózg do echolokacji i uczy, w jaki sposób z niej korzystać - wyjaśnia niewidomy Piotr Witek z firmy Utilitia współtworzącej aplikację. Dzięki serii gier osoba niewidoma, która z nich korzysta, nauczy się, jak rozpoznać, czy w pomieszczeniu jest jakiś obiekt, jakiej wielkości jest i w którym kierunku się znajduje. Z gier mogą korzystać także osoby widzące.
Według danych rządowych, wartość polskiego sektora gier wideo w 2016 roku wynosiła miliard 850 milionów złotych, w tym roku ma wynieść 2 miliardy 230 milionów złotych.