Trzy warianty drugiego odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zarekomendowali mieszkańcom projektanci. Koncepcje rozbudowy linii przedstawili w poniedziałek podczas konsultacji społecznych. Na spotkanie, które odbyło się w sali sesyjnej rady miasta, przyszło ok. 50 osób.
Według pierwszego wariantu, trasa tramwaju zaczynałaby się na pętli Turkusowa, a kończyłaby się w Kijewie. Miałaby biegnąć równolegle z linią kolejową położoną między osiedlami: Słoneczne, Majowe, Bukowe. Zgodnie z wyliczeniami projektantów, z tego wariantu w promieniu 700 metrów od przystanków mogłoby skorzystać blisko 40 tysięcy osób.
Drugi wariant zakłada, że trasa zaczynałaby się na pętli Turkusowa i prowadziłaby do ul. Handlowej, dalej na północ, wzdłuż ul. Łubionwej do ul. Struga i dalej do Kijewa. W tym przypadku liczba potencjalnych pasażerów jest jednak mniejsza o pięć tysięcy.
Ostatni z wariantów to odcinek od pętli Turkusowa do ul. Brązowej na osiedlu Bukowym. W tej propozycji od ul. Handlowej linia tramwaju biegłaby do Ronda Reagana i dalej na południe do ul. Brązowej. W tym przypadku liczba potencjalnych pasażerów jest największa, bo wynosi ponad 50 tysięcy.
- Pozostałe warianty, które były przedstawione, jak np. na Dąbie czy Podjuchy, były to warianty konkurencyjne z obecnie realizowanym projektem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Zatem wydaje się, że nie ma sensu realizować dwóch konkurencyjnych środków komunikacji dla mieszkańców Prawobrzeża - mówił Marcin Graf z firmy WYG International, która projektuje II etap SST.
Mieszkańcy zwracali uwagę m.in. na fakt, że żaden z tych wariantów nie przewiduje połączenia ze szpitalem w Zdrojach i budowanym osiedlem nad Rudzianką. Teraz uwagi zostaną przeanalizowane przez projektantów. W ciągu 30 dni dowiemy się, czy zostaną uwzględnione.
Realizacja inwestycji II etapu SST jest planowana na lata 2019-2020.
Drugi wariant zakłada, że trasa zaczynałaby się na pętli Turkusowa i prowadziłaby do ul. Handlowej, dalej na północ, wzdłuż ul. Łubionwej do ul. Struga i dalej do Kijewa. W tym przypadku liczba potencjalnych pasażerów jest jednak mniejsza o pięć tysięcy.
Ostatni z wariantów to odcinek od pętli Turkusowa do ul. Brązowej na osiedlu Bukowym. W tej propozycji od ul. Handlowej linia tramwaju biegłaby do Ronda Reagana i dalej na południe do ul. Brązowej. W tym przypadku liczba potencjalnych pasażerów jest największa, bo wynosi ponad 50 tysięcy.
- Pozostałe warianty, które były przedstawione, jak np. na Dąbie czy Podjuchy, były to warianty konkurencyjne z obecnie realizowanym projektem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Zatem wydaje się, że nie ma sensu realizować dwóch konkurencyjnych środków komunikacji dla mieszkańców Prawobrzeża - mówił Marcin Graf z firmy WYG International, która projektuje II etap SST.
Mieszkańcy zwracali uwagę m.in. na fakt, że żaden z tych wariantów nie przewiduje połączenia ze szpitalem w Zdrojach i budowanym osiedlem nad Rudzianką. Teraz uwagi zostaną przeanalizowane przez projektantów. W ciągu 30 dni dowiemy się, czy zostaną uwzględnione.
Realizacja inwestycji II etapu SST jest planowana na lata 2019-2020.