Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Konsultacje społeczne ws. II odcinka SST. Fot. Kamil Nieradka [Radio Szczecin]
Konsultacje społeczne ws. II odcinka SST. Fot. Kamil Nieradka [Radio Szczecin]
Pierwszy wariant II odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Mat. projektantów
Pierwszy wariant II odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Mat. projektantów
Drugi wariant II odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Mat. projektantów
Drugi wariant II odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Mat. projektantów
Trzeci wariant II odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Mat. projektantów
Trzeci wariant II odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Mat. projektantów
Trzy warianty drugiego odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju zarekomendowali mieszkańcom projektanci. Koncepcje rozbudowy linii przedstawili w poniedziałek podczas konsultacji społecznych. Na spotkanie, które odbyło się w sali sesyjnej rady miasta, przyszło ok. 50 osób.
Według pierwszego wariantu, trasa tramwaju zaczynałaby się na pętli Turkusowa, a kończyłaby się w Kijewie. Miałaby biegnąć równolegle z linią kolejową położoną między osiedlami: Słoneczne, Majowe, Bukowe. Zgodnie z wyliczeniami projektantów, z tego wariantu w promieniu 700 metrów od przystanków mogłoby skorzystać blisko 40 tysięcy osób.

Drugi wariant zakłada, że trasa zaczynałaby się na pętli Turkusowa i prowadziłaby do ul. Handlowej, dalej na północ, wzdłuż ul. Łubionwej do ul. Struga i dalej do Kijewa. W tym przypadku liczba potencjalnych pasażerów jest jednak mniejsza o pięć tysięcy.

Ostatni z wariantów to odcinek od pętli Turkusowa do ul. Brązowej na osiedlu Bukowym. W tej propozycji od ul. Handlowej linia tramwaju biegłaby do Ronda Reagana i dalej na południe do ul. Brązowej. W tym przypadku liczba potencjalnych pasażerów jest największa, bo wynosi ponad 50 tysięcy.

- Pozostałe warianty, które były przedstawione, jak np. na Dąbie czy Podjuchy, były to warianty konkurencyjne z obecnie realizowanym projektem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Zatem wydaje się, że nie ma sensu realizować dwóch konkurencyjnych środków komunikacji dla mieszkańców Prawobrzeża - mówił Marcin Graf z firmy WYG International, która projektuje II etap SST.

Mieszkańcy zwracali uwagę m.in. na fakt, że żaden z tych wariantów nie przewiduje połączenia ze szpitalem w Zdrojach i budowanym osiedlem nad Rudzianką. Teraz uwagi zostaną przeanalizowane przez projektantów. W ciągu 30 dni dowiemy się, czy zostaną uwzględnione.

Realizacja inwestycji II etapu SST jest planowana na lata 2019-2020.
Relacja Kamila Nieradki.
- Pozostałe warianty, które były przedstawione, jak np. na Dąbie czy Podjuchy, były to warianty konkurencyjne z obecnie realizowanym projektem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej - mówił Marcin Graf z firmy WYG International, która projektuje II etap SST.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty