Z informacji Radia Szczecin wynika, że podróżni z przebudowanej stacji będą mogli skorzystać jeszcze przed długim, majowym weekendem.
Dowiedzieliśmy się, że kolejnym terminem otwarcia dworca jest noc z 29 na 30 kwietnia.
Tydzień wcześniej do wyremontowanego budynku przeniosą się pracownicy kolejowych spółek.
Taki jest plan, a to czy zostanie zrealizowany nikt nie może zaręczyć. Wcześniej terminy były przesuwane kilka razy. Modernizacja dworca, która obejmowała m.in. budowę nowej kładki nad torami, hali dworcowej i przebudowę peronów miała zakończyć się w grudniu zeszłego roku. Tego terminu nie udało się dotrzymać, inwestor - czyli spółka PKP - tłumaczył to opóźnieniami przy realizacji prac budowlanych. Następnym terminem był przełom marca i kwietnia. Z uwagi na przeciągające się odbiory techniczne uruchomienie zostało przełożone.
Przebudowa stacji kosztowała ponad 100 mln złotych. Cała, pełna modernizacja zakończy się najwcześniej w 2017 roku. Drugi etap modernizacji ma objąć m.in. remont pozostałych peronów oraz starej kładki nad torami od ulicy Czarnieckiego, a także budowę nowych wiat. Jego koszt szacuje się na około 50 milionów złotych.
Z uwagi na opóźnienia PKP może teraz nałożyć na wykonawcę karę za niedotrzymanie terminów oddania inwestycji. Zgodnie z zapisami umowy kara finansowa wynosi 0,2 procent wartości kontraktu, czyli około 200 tysięcy złotych za każdy dzień zwłoki.
Tydzień wcześniej do wyremontowanego budynku przeniosą się pracownicy kolejowych spółek.
Taki jest plan, a to czy zostanie zrealizowany nikt nie może zaręczyć. Wcześniej terminy były przesuwane kilka razy. Modernizacja dworca, która obejmowała m.in. budowę nowej kładki nad torami, hali dworcowej i przebudowę peronów miała zakończyć się w grudniu zeszłego roku. Tego terminu nie udało się dotrzymać, inwestor - czyli spółka PKP - tłumaczył to opóźnieniami przy realizacji prac budowlanych. Następnym terminem był przełom marca i kwietnia. Z uwagi na przeciągające się odbiory techniczne uruchomienie zostało przełożone.
Przebudowa stacji kosztowała ponad 100 mln złotych. Cała, pełna modernizacja zakończy się najwcześniej w 2017 roku. Drugi etap modernizacji ma objąć m.in. remont pozostałych peronów oraz starej kładki nad torami od ulicy Czarnieckiego, a także budowę nowych wiat. Jego koszt szacuje się na około 50 milionów złotych.
Z uwagi na opóźnienia PKP może teraz nałożyć na wykonawcę karę za niedotrzymanie terminów oddania inwestycji. Zgodnie z zapisami umowy kara finansowa wynosi 0,2 procent wartości kontraktu, czyli około 200 tysięcy złotych za każdy dzień zwłoki.