Cztery odcinki dróg ekspresowych będą budowane w Polsce w modelu partnerstwa publiczno-prawnego. Jedna z nich powstanie w pobliżu Szczecina. Taką decyzję podjął we wtorek Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów.
Ich realizacja zakłada, że partner prywatny zaprojektuje i wybuduje drogi, a następnie będzie je utrzymywał na przykład przez 30 lat. Państwo zobowiąże się do wnoszenia cyklicznych opłat za ich dostępność dla kierowców.
Decyzja obejmuje cztery odcinki. Pierwsze dwa jako trasa S6 połączą Koszalin z miejscowością Bożepole Wielkie. Będzie też budowana obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Kolejny odcinek dotyczy już drogi S10 między Bydgoszczą a Toruniem.
Najważniejszy dla mieszkańców regionu jest odcinek S6, bo dotyczy budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
Zanim to nastąpi musi jeszcze upłynąć nieco czasu. Na początek Ministerstwo Infrastruktury przeprowadzi dokładną analizę finansową. Później odbędą się konsultacje z europejskim urzędem EUROSTAT, aby zobowiązania strony krajowej nie były zaliczane do długu publicznego.
Pozytywna opinia unijnej instytucji jest warunkiem wyboru parterów prywatnych do wspomnianych inwestycji.
Decyzja obejmuje cztery odcinki. Pierwsze dwa jako trasa S6 połączą Koszalin z miejscowością Bożepole Wielkie. Będzie też budowana obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Kolejny odcinek dotyczy już drogi S10 między Bydgoszczą a Toruniem.
Najważniejszy dla mieszkańców regionu jest odcinek S6, bo dotyczy budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
Zanim to nastąpi musi jeszcze upłynąć nieco czasu. Na początek Ministerstwo Infrastruktury przeprowadzi dokładną analizę finansową. Później odbędą się konsultacje z europejskim urzędem EUROSTAT, aby zobowiązania strony krajowej nie były zaliczane do długu publicznego.
Pozytywna opinia unijnej instytucji jest warunkiem wyboru parterów prywatnych do wspomnianych inwestycji.