Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Fot. Kamila Kozioł [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Kamila Kozioł [Radio Szczecin/Archiwum]
Black Friday nie grzeje tak jak kiedyś - gorączka zakupowa trochę ostygła. Mimo, że wciąż dużo kupujemy, to nie czekamy na promocje z utęsknieniem.
Black Friday, czyli zakupowe święto, które w tym roku przypada na 28 listopada, już dawno przestało być jednym dniem. "Czarny piątek" zmienił się w "czarny tydzień", a nawet tygodnie. Podobnie jest w szczecińskich sklepach. Wyprzedaże towarzyszą nam cały rok, przez co mieszkańcy są mniej podekscytowani promocjami.

- Black Friday nie ma sensu. - No mają, jak najbardziej. - Ja na przykład nie czekam. - Są, bo są, od całego miesiąca trwa. - Ciągle promocje. - Bardzo dużo przecen jest, można dużo rzeczy w tym czasie kupić. - Ludzie są podatni na takie manipulacje i się na to nabierają. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, że cały rok ogłaszają promocje. Z czego żyją? - Może jak wchodziło to na początku, a teraz to już taka codzienność. - 12 miesięcy w roku, regularnie promocje. Gdzie są te ceny prawdziwe, skoro ciągle jest promocja? - mówią szczecinianie.

Sklepy w promocjach nie ograniczają się do jednego dnia, ale na akcję przeznaczają dni, tygodnie, a nawet miesiące - tłumaczy Jarosław Korpysa, ekonomista z Uniwersytetu Szczecińskiego.

- Ta tendencja się zmieniła. Bardzo dużo Polaków kupuje w tych dniach, co zachęca przedsiębiorców do tego, żeby właśnie wykorzystywać tę promocję trochę wcześniej - mówi Korpysa.

Od kilkunastu miesięcy obowiązuje unijna dyrektywa, która chroni konsumenta w takie dni, jak Black Friday - dodaje ekonomista.

- Nakłada również obowiązek na sprzedającego, aby tą najniższą cenę podał, jaka była w ciągu ostatnich 30 dni. I wydaje się, że te okazje są już takie bardziej realne, już nie są to sztucznie stworzone, na potrzeby danego dnia - mówi Jarosław Korpysa, ekonomista z Uniwersytetu Szczecińskiego.

Black Friday wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. To pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia, kiedy to sklepy za oceanem kuszą promocjami, rozpoczynając sezon świątecznych zakupów.

Edycja tekstu: Michał Król
Wyprzedaże towarzyszą nam cały rok, przez co mieszkańcy są mniej podekscytowani promocjami.
Sklepy w promocjach nie ograniczają się do jednego dnia, ale na akcję przeznaczają dni, tygodnie, a nawet miesiące - tłumaczy Jarosław Korpysa, ekonomista z Uniwersytetu Szczecińskiego.
Od kilkunastu miesięcy obowiązuje unijna dyrektywa, która chroni konsumenta w takie dni, jak Black Friday - dodaje ekonomista.
Relacja Krzysztofa Cichockiego z programu "Tematy i Muzyka".

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345

Archiwum informacji

poniedziałek01wtorek02środa03czwartek04piątek05sobota06niedziela07poniedziałek08wtorek09środa10czwartek11piątek12sobota13niedziela14poniedziałek15wtorek16środa17czwartek18piątek19sobota20niedziela21poniedziałek22wtorek23środa24czwartek25piątek26sobota27niedziela28poniedziałek29wtorek30środa31czwartek01piątek02sobota03niedziela04
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty