Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Ministerstwo Edukacji Narodowej. Fot. Piotr Kołodziejski [Radio Szczecin]
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Fot. Piotr Kołodziejski [Radio Szczecin]
Przedstawiciele rządu, eksperci, nauczyciele, rodzice i organizacje pozarządowe na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie dyskutowali o zmianach, jakie należy wprowadzić w oświacie.
W pierwszej części obrad uczestniczył premier Mateusz Morawiecki.

Wiceminister edukacji Marzena Machałek, która koordynowała pracę podstolika zajmującego się jakością kształcenia, po zakończeniu piątkowych obrad mówiła, że duża część rozmów poświęcona była roli dyrektora.

- Nie uciekniemy od tego, by wzmocnić rolę dyrektora. Musi być ta rola dyrektora mocniejsza. Dyrektor musi się czuć liderem i być dobrze przygotowany do funkcji lidera, który kieruje nauczycielami, ale też przede wszystkim kieruje tym procesem dydaktycznym i wychowawczym - powiedziała Machałek.

Wiceminister edukacji Maciej Kopeć przewodniczył grupie poświęconej tematowi „nauczyciel w systemie edukacji”. Jak powiedział Maciej Kopeć, w trakcie rozmów, padło wiele propozycji dotyczących wynagrodzeń nauczycieli.

- Taka największa dyskusja dotyczyła, chociażby pensum nauczycielskiego. Strona samorządowa przedstawiła też swoje pewne oczekiwania, dotyczące finansowania zadań oświatowych i standardów oraz rozwiązań, które są w Karcie Nauczyciela - powiedział Kopeć.

Premier Mateusz Morawiecki, podsumowując dotychczasowe rozmowy oświatowego okrągłego stołu podkreślił gotowość rządu do rozmów w formule Rady Dialogu Społecznego.

Na piątkowe posiedzenie nie przybyli przedstawiciele Związku Nauczycielstwa Polskiego, Forum Związków Zawodowych i "Solidarności", którzy postulowali, aby rozmowy odbyły w pod auspicjami Rady.
- Nie uciekniemy od tego, by wzmocnić rolę dyrektora. Musi być ta rola dyrektora mocniejsza. Dyrektor musi się czuć liderem i być dobrze przygotowany do funkcji lidera, który kieruje nauczycielami, ale też przede wszystkim kieruje tym procesem dydaktyczny
- Taka największa dyskusja dotyczyła, chociażby pensum nauczycielskiego. Strona samorządowa przedstawiła też swoje pewne oczekiwania, dotyczące finansowania zadań oświatowych i standardów oraz rozwiązań, które są w Karcie Nauczyciela - powiedział Kopeć.
Relacja Martyny Szymczakowskiej (IAR).

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty