Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Terminal kontenerowy miałby powstać na Warszowie. Według wstępnych szacunków Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jego budowa kosztowałaby około 2 miliardów złotych.. Fot. Paweł Płocharski [Radio Szczecin/Archiwum]
Terminal kontenerowy miałby powstać na Warszowie. Według wstępnych szacunków Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jego budowa kosztowałaby około 2 miliardów złotych.. Fot. Paweł Płocharski [Radio Szczecin/Archiwum]
Budowa terminalu kontenerowego w Świnoujściu będzie zastrzykiem finansowym do budżetu - mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
Dariusz Słaboszewski podkreślił, że dzięki terminalowi uda się pozyskać opłaty celne, które w tej chwili trafiają do niemieckiego budżetu, bo to za naszą zachodnią granicą odbywa się główny ruch przeładunkowy.

- Towar, który wchodzi do strefy Unii odprawiany jest w danym porcie. Później, wewnątrz krajów Unii, rozprowadzany jest bez cła. Jeśli nasze towary w dużej części odprawiane są w Hamburgu, Antwerpii czy Bremerhaven to my z tego cła nie posiadamy nic - wyjaśniał prezes Słaboszewski.

Trwają prace nad projektem budowy terminalu, jesienią poznamy szczegóły. Słaboszewski zapewnił przy tym, że budowa terminala nie obniży walorów turystycznych miasta.

- Świnoujście ma ogromną szansę rozwoju. Pamiętajmy, że to miasto na 44 wyspach, z dwiema głównymi: Uznam i Wolin. W Wolinie zostanie część przemysłowa, nie próbujmy na siłę szukać tam turystyki, bo ona będzie tam ograniczona - zaznaczył Dariusz Słaboszewski.

Terminal kontenerowy miałby powstać na Warszowie. Według wstępnych szacunków Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jego budowa kosztowałaby około 2 miliardów złotych.
- Towar, który wchodzi do strefy Unii odprawiany jest w danym porcie. Później, wewnątrz krajów Unii, rozprowadzany jest bez cła. Jeśli nasze towary w dużej części odprawiane są w Hamburgu, Antwerpii czy Bremerhaven to my z tego cła nie posiadamy nic - wyj
- Świnoujście ma ogromną szansę rozwoju. Pamiętajmy, że to miasto na 44 wyspach, z dwiema głównymi: Uznam i Wolin. W Wolinie zostanie część przemysłowa, nie próbujmy na siłę szukać tam turystyki, bo ona będzie tam ograniczona - zaznaczył Dariusz Słaboszew

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty