Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest zobowiązany wyjaśnić tę sprawę - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zarządu Dariusz Słaboszewski. Chodzi o brytyjską firmę Euro Eco Fuels, która na terenie portu w Szczecinie produkuje paliwa z odpadów.
Pozostali dzierżawcy portowych terenów porcie wielokrotnie składali skargi do Zarządu na działalność firmy, że zanieczyszcza środowisko. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Zarządu wynika, że normy obecność benzenu w powietrzu zostały przekroczone. Jak zapewnił Dariusz Słaboszewski niebawem będzie osiągnięty kompromis w tej sprawie.
- Firma Euro Eco Fuels nie należy do najłatwiejszych i mamy tego świadomość. Ale Zarząd Portów Morskich nigdy nie chciał jakkolwiek ograniczać działalność tej firmy. Przy czym, jeśli mamy do czynienia z dużą liczbą skarg na zanieczyszczenie środowiska, to nie możemy nie reagować. Zapewniam, że w ciągu kilku najbliższych tygodni sprawa zostanie rozwiązana pozytywnie - zaznaczył Dariusz Słaboszewski.
Euro Eco Fuels twierdzi, że Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście urządził nagonkę na firmę. Do zanieczyszczania środowiska się nie przyznaje. Brytyjska firma płaci Zarządowi blisko 1 mln złotych rocznie za dzierżawę terenu w porcie.
- Firma Euro Eco Fuels nie należy do najłatwiejszych i mamy tego świadomość. Ale Zarząd Portów Morskich nigdy nie chciał jakkolwiek ograniczać działalność tej firmy. Przy czym, jeśli mamy do czynienia z dużą liczbą skarg na zanieczyszczenie środowiska, to nie możemy nie reagować. Zapewniam, że w ciągu kilku najbliższych tygodni sprawa zostanie rozwiązana pozytywnie - zaznaczył Dariusz Słaboszewski.
Euro Eco Fuels twierdzi, że Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście urządził nagonkę na firmę. Do zanieczyszczania środowiska się nie przyznaje. Brytyjska firma płaci Zarządowi blisko 1 mln złotych rocznie za dzierżawę terenu w porcie.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Po wpisaniu nazwy tej firmy w wyszukiwarce internetowej wyskakuje film pt.: "Potworny Smród w Szczecinie 24 h/dobę. EuroEco Fuels zatruwa ...", ponadto link do artykułu Gazety Wyborczej: "W porcie smród. Normy benzenu przekroczone o kilkaset procent ...", a także artykuł Radia Szczecin, w którym podano, że pracownica sąsiadującej firmy podczas wizyty u lekarza usłyszała pytanie, czy pracuje w zakładzie chemicznym, bo ma takie stężenie hormonów...
Z kolei, na swojej stronie internetowej firma chwali się, że działa zgodnie z unijnymi normami emisji, w celu zminimalizowania wpływu na środowisko.
Ciekawe, czy w swoim macierzystym kraju też ma taki sposób działania i co na to okoliczni mieszkańcy.
Po serii artykułów na ten temat, ukazał się artykuł w Gazecie "Za oskarżenia o przekroczenie norm emisji benzenu port może trafić pod sąd" i przeprosiny za naruszenie dobrego imienia EuroEco w Kurierze.