Rząd podjął decyzję o powołaniu Polskiej Grupy Lotniczej. Poinformowało o tym Ministerstwo Rozwoju.
Grupa docelowo ma skupić największe spółki działające na polskim rynku lotniczym. Szefem grupy został prezes PLL LOT Rafał Milczarski.
Teraz w skład grupy weszły oprócz PLL LOT, LOT AMS oraz LS Airport Services. Ta ostatnia spółka zajmuje się naziemną obsługą pasażerów, natomiast LOT AMS zajmuje się serwisowaniem samolotów. Celem powołania Grupy jest wykorzystanie wzrostu na europejskim rynku lotniczym i bardziej efektywna konkurencja ze światowymi graczami na tym rynku.
Szczegółowy skład PGL i formuła jej działania zostanie zaprezentowania w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wiadomo już jednak, że oprócz już istniejących podmiotów, rząd zamierza utworzyć w ramach struktury PGL nowy podmiot w niezagospodarowanym dotychczas segmencie leasingu samolotów pasażerskich. Będzie się on specjalizował w pozyskiwaniu i leasingowaniu przewoźnikom samolotów, wykonując tę działalność na całkowicie rynkowych warunkach.
Do 2012 roku w Polsce spółki z sektora lotniczego funkcjonowały w obrębie jednej grupy skupionej wówczas wokół marki LOT. Z czasem każdy z tych podmiotów został wyodrębniony i sprzedany. Odwrotny trend miał miejsce dokładnie w tym samym czasie w Europie Zachodniej. W efekcie, kiedy rynek lotniczy na Zachodzie konsolidował się stając się coraz silniejszy, ten we wschodniej części kontynentu stawał się coraz bardziej rozdrobniony, a poszczególne podmioty lotnicze traciły na zasadach wyprzedaży swoje konkurencyjne atrybuty. Powołanie Grupy ma dostosować nasz rynek do zachodnich standardów.
Teraz w skład grupy weszły oprócz PLL LOT, LOT AMS oraz LS Airport Services. Ta ostatnia spółka zajmuje się naziemną obsługą pasażerów, natomiast LOT AMS zajmuje się serwisowaniem samolotów. Celem powołania Grupy jest wykorzystanie wzrostu na europejskim rynku lotniczym i bardziej efektywna konkurencja ze światowymi graczami na tym rynku.
Szczegółowy skład PGL i formuła jej działania zostanie zaprezentowania w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wiadomo już jednak, że oprócz już istniejących podmiotów, rząd zamierza utworzyć w ramach struktury PGL nowy podmiot w niezagospodarowanym dotychczas segmencie leasingu samolotów pasażerskich. Będzie się on specjalizował w pozyskiwaniu i leasingowaniu przewoźnikom samolotów, wykonując tę działalność na całkowicie rynkowych warunkach.
Do 2012 roku w Polsce spółki z sektora lotniczego funkcjonowały w obrębie jednej grupy skupionej wówczas wokół marki LOT. Z czasem każdy z tych podmiotów został wyodrębniony i sprzedany. Odwrotny trend miał miejsce dokładnie w tym samym czasie w Europie Zachodniej. W efekcie, kiedy rynek lotniczy na Zachodzie konsolidował się stając się coraz silniejszy, ten we wschodniej części kontynentu stawał się coraz bardziej rozdrobniony, a poszczególne podmioty lotnicze traciły na zasadach wyprzedaży swoje konkurencyjne atrybuty. Powołanie Grupy ma dostosować nasz rynek do zachodnich standardów.