Dwa masowce o nośności 38 tysięcy ton odbierze w sierpniu Polska Żegluga Morska. Statki powstają w Chinach.
- To uniwersalne masowce średniej wielkości - mówi Paweł Brzezicki z Polskiej Żeglugi Morskiej. - To są statki, które będą na rynku globalnym do wożenia suchych ładunków masowych. Statki z potężnymi 30-tonowymi dźwigami. Będą wozić głównie zboże i produkty rolne w relacjach z Ameryki Północnej do Europy i w relacjach, coraz częstszych w PŻM-ie, z Morza Czarnego do Afryki Północnej.
Nowe statki Polskiej Żeglugi Morskiej mają już zapewnione ładunki do transportu, mimo trudnej sytuacji na rynku. - Trudno mówić o koniunkturze ze względu na toczące się dyskusje handlowe między USA i Chinami. Rynek jest nadal niski. Jeżeli chodzi o produkty rolne, to koniunktura pojawia się sezonowo ze względu na zbiory. Statki wchodzą w bardzo dobry moment. Około września, października powinny być w USA i ładować zboże do Europy lub Afryki.
Zarządca komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej Paweł Brzezicki poinformował też, że zysk PŻM w tym roku będzie większy niż w poprzednim.
Nowe statki Polskiej Żeglugi Morskiej mają już zapewnione ładunki do transportu, mimo trudnej sytuacji na rynku. - Trudno mówić o koniunkturze ze względu na toczące się dyskusje handlowe między USA i Chinami. Rynek jest nadal niski. Jeżeli chodzi o produkty rolne, to koniunktura pojawia się sezonowo ze względu na zbiory. Statki wchodzą w bardzo dobry moment. Około września, października powinny być w USA i ładować zboże do Europy lub Afryki.
Zarządca komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej Paweł Brzezicki poinformował też, że zysk PŻM w tym roku będzie większy niż w poprzednim.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Ile statków pod polską banderą ma obecnie PŻM ? Żadnego ? Dziwne, że państwowa firma ucieka przed polskim fiskusem. Oskarżamy zagraniczne korporacje, a polski rząd rejestruje swoje statki na Cyprze czy Bahama, aby nie płacić sobie podatków. A może chodzi o unikanie kontroli przepływu finansów?
@Jacek - racja. A przy okazji, czy to te statki, które PŻM zamówił jeszcze za POprzedników?
A jeśli już wybudowane na zlecenie PŻM+ , to dlaczego nie w polskich stoczniach?