Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz

Fot. Piotr Kołodziejski [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Piotr Kołodziejski [Radio Szczecin/Archiwum]
Trwa walka o unijne przepisy dotyczące zasad w transporcie międzynarodowym. Dla Polski to sprawa kluczowa, bo ma ona największą flotę transportową w całej Wspólnocie.
Kilka tygodni temu kompromis w sprawie przepisów osiągnęli negocjatorzy z europarlamentu i krajów członkowskich, a potwierdzili je później unijni ambasadorowie przy sprzeciwie 9 krajów, w tym Polski.

Teraz sprawą zajmie się Parlament Europejski. Grupa państw z naszego regionu obawia się, że regulacje będą się wiązały ze wzrostem biurokracji i kosztów, a to doprowadzi do utraty konkurencyjności tańszych przewoźników na unijnym rynku.

W sprawie przepisów nie wszystko jest jeszcze stracone, bo nowa Komisja Europejska negatywnie oceniła niektóre uzgodnienia. Zapowiedziała, że w przyszłym roku przygotuje analizę skutków i nie wykluczyła, że zaproponuje zmiany.

- Ta zapowiedź ze strony Komisji Europejskiej jest jak najbardziej potrzebna, dla nas ważna, bo pozwala poprawić pakiet mobilności, natomiast jest lekko spóźniona - powiedziała Margareta Przybyła, stały przedstawiciel Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce przy Unii Europejskiej. Jej zdaniem, przedstawiciele Komisji mogli jeszcze podczas negocjacji ostrzec, że nie zaakceptują ustaleń i wtedy - być może - ostateczne uzgodnienia byłyby inne. Komisja, podobnie jak i Polska, krytykuje przede wszystkim obowiązkowy powrót ciężarówek do państw, w których zarejestrowane są firmy transportowe, raz na 8 tygodni. Podkreśla, że to doprowadzi to do wzrostu emisji CO2 i zanieczyszczeń.
Relacja Beaty Płomeckiej (IAR).

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty