Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Gdzie mogłyby być przystanki tramwajowe i ile mogłaby kosztować nowa trasa - to chce wiedzieć miasto i zleca ekspertyzę dotyczącą torowiska wzdłuż ulicy 26 Kwietnia w Szczecinie. Tam, gdzie dziś jest pas zieleni, mogłyby być szyny - od skrzyżowania z aleją Bohaterów Warszawy do Derdowskiego.
Swoją propozycję miasto ma przedstawić jeszcze w tym roku, po opracowaniu koncepcji przez projektantów - zapowiada Piotr Zieliński z Urzędu Miasta.

- W tej chwili w dokumentach finansowych miasta nie ma przewidzianych tak dużych środków na zrealizowanie tej inwestycji. Dlatego też chcemy mieć najpierw samą analizę finansową, która pozwoli nam już myśleć kilka lat do przodu, jakie ewentualnie środki w budżecie miasto powinno zarezerwować - mówi Zieliński.

Jak dodaje Zieliński, później propozycja trafi do konsultacji społecznych. Wstępna koncepcja zakłada, że tramwaj przy ulicy Derdowskiego będzie zawracał w kierunku centrum, ale w dłuższej perspektywie będzie dojeżdżał do ulicy Szafera.

Kiedy tory mogłyby powstać na ulicy 26 Kwietnia? Urzędnicy mówią o nowej perspektywie unijnej, a ta rozpoczyna się w 2021 roku.
Swoją propozycję miasto ma przedstawić jeszcze w tym roku, po opracowaniu koncepcji przez projektantów - zapowiada Piotr Zieliński z Urzędu Miasta.

Dodaj komentarz 5 komentarzy

Tramwaj powinien od Santockiej jechać jednym torem w prawo do Witkiewicza, później do Derdowskiego i wracał by ul. 26 Kwietnia w stronę Turzyna. Ale to koszta by pewnie podniosło znacznie :(
Odkrycie Ameryki? Przecież cała ulica została tak zbudowana z zaplanowanymi torami tramwajowymi pośrodku, tylko jakoś nigdy nie było na to pieniędzy. Teraz niestety po wybudowaniu nowego mostu schody dla pieszych są tak umieszczone, że nie ma miejsca na poprowadzenie torów, nie zmieszczą się składy. Trzeba by przebudować most. A na to to już w ogóle nie ma pieniędzy.
Jakby były pieniądze i ktoś z wyobraźnią to nic nie stoi na przeszkodzie, by tory pociągnąć dalej Taczaka i przez Krzekowo połączyć z planowaną linią koło Netto Areny i dalej na Arkońską tworząc piękną pętlę obejmującą największe osiedla.
Co w tym dziwnego? Idą wybory a osiedla 26Kwietnia, Przyjaźni i Świerczewo to całkiem duża grupa wyborców.
Baranek czy Brajanek raczej? O jakim moście mówisz? Tam nie ma żadnego mostu. Jest za to spory wiadukt, który niebawem będzie przebudowywany w ramach budowy przystanku Szczecin-Turzyn dla SKM. Ale nikt nikomu nie zabrania wypisywać głupot i zrzędzić bez sensu.
@romkowski No rzeczywiście, nazwanie wiaduktu mostem od razu sprawia, że ktoś nie ma racji czy tylko próbujesz zabłysnąć? A potrafisz wskazać różnicę między jednym a drugim? Pewnie tak, w googlu znajdziesz.
Co do przebudowy _wiaduktu_ to poczekajmy, zobaczymy, czy obejmie likwidację tych żelbetonowych schodów. W końcu stacja SKM będzie znajdować się _na wiadukcie_. Na zewnątrz filarów nie ma na schody miejsca.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty