Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Tzw. Orli Przesmyk to akwen łączący Jezioro Dąbie z Przekopem Mieleńskim. Jest to najkrótsza droga ze Szczecina na jezioro Dąbie.
Problem polega na tym, że jest tam bardzo płytko - mówi Piotr Owczarski z Żeglarskiego Szczecina.

- Tam jest głębokość około 1,4 metra, czasami płycej, a w części północnej zrzucony jest gruz. Dla Szczecina jest sprawą kluczową udrożnienie tego podejścia i dalej tego toru wodnego. Tak, żebyśmy mogli w krótkim czasie z centrum miasta przepłynąć na Jezioro Dąbie, a nie przepływali gdzieś od północnej czy południowej strony - mówi Owczarski.

Pogłębienie Orlego Przesmyku mogłoby się odbyć podczas modernizacji toru wodnego, bo akwen ten z nim graniczy.

- To jest miejsce kluczowe i strategiczne dla rozwoju turystyki wodnej w Szczecinie. Tor wodny jest, ale dla małych łódek i kajaków. Żeby mogły chociaż trochę większe jednostki przepłynąć przez ten przesmyk. To jest oczywiste, że główny tor wodny jest powyżej dwóch metrów, to tak samo i tutaj musi być. A nie, że mamy przepłynięcie dla kajaków - mówi Piotr Owczarski z Żeglarskiego Szczecina.

Orli Przesmyk powstał podczas kopania Przekopu Mieleńskiego w 1931 roku. Przekop to część toru wodnego, którym pływają największe statki wchodzące do Szczecina.
Problem polega na tym, że jest tam bardzo płytko - mówi Piotr Owczarski z Żeglarskiego Szczecina.
Pogłębienie Orlego Przesmyku mogłoby się odbyć podczas modernizacji toru wodnego, bo akwen ten z nim graniczy.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty