Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

Pierwsze sekcje będą montowane na pochylni w przyszłym roku. Prom ma zostać oddany do eksploatacji w 2020 roku. Mat. Stocznia
Pierwsze sekcje będą montowane na pochylni w przyszłym roku. Prom ma zostać oddany do eksploatacji w 2020 roku. Mat. Stocznia
Pochylnia Wulkan, na której będzie budowany pierwszy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zostanie zmodernizowana. Taką deklarację złożył fundusz Mars, do którego należy Szczeciński Park Przemysłowy, czyli dawna Stocznia Szczecińska. Pierwsza stępka pod budowę promu zostanie położona jeszcze w czerwcu.
Pochylnia musi przejść remont, ponieważ ostatnie wodowanie dużej jednostki odbyło się w tym miejscu w 2009 roku. Będzie zmodernizowana instalacja elektryczna i gazów technicznych. Szczeciński Park Przemysłowy musi też kupić pojazd do przewożenia sekcji statków.

23 czerwca na pochylni Wulkan ma zostać położona stępka pod budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Wykona ją firma działająca na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Statek projektuje biuro Westcon Design, projektantami jednostki są Piotr Żelazek i Marek Nowak. Głównym konsultantem po stronie armatora jest Stanisław Domagałło z biura NED-Project. Wszyscy byli związani ze Stocznią Szczecińską.

Pierwsze sekcje będą montowane na pochylni w przyszłym roku. Prom ma zostać oddany do eksploatacji w 2020 roku. W realizację projektu mogą zostać zaangażowane również stocznie z Trójmiasta. Sekcje, które tam powstaną mają trafiać do Szczecina na pontonach. I tu będą scalane na Wulkanie.

Są już dokładne wymiary statku: 202 metry to planowana długość jednostki, prawie 31 metrów to szerokość. Prom będzie pływał z maksymalną prędkością 18 węzłów.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty