Związek Banków Polskich ocenia, że w bankach złożono 450-490 tysięcy wniosków o tak zwane wakacje kredytowe. Pełne dane zostaną podane w przyszłą środę.
Prezes Związku Krzysztof Pietraszkiewicz powiedział na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia, że w pierwszym tygodniu zainteresowanie klientów banków skorzystaniem z takiej możliwości było stosunkowo wysokie, w następnym odnotowano mniej więcej 50 procentowy spadek.
- W trzecim tygodniu widać, że to mniej więcej 2/3 tego, co było w drugim tygodniu, czyli mamy do czynienia z procesem wygaszania - dodał Pietraszkiewicz.
Wakacje kredytowe są przyznawane na wniosek klienta.
Raty są odraczane na okres od jednego do trzech lub sześciu miesięcy. W zależności od banku klienci mogą się starać o odroczenie spłaty całości raty lub mogą odroczyć część kapitałową, a spłacać wyłącznie odsetki i wymagane ubezpieczenia. Efektem wniosku jest wydłużenie okresu kredytowania lub zwiększenie wysokości przyszłych rat.
Krzysztof Pietraszkiewicz dodał, że banki szybko rozpatrują złożone wnioski. Zwykle dzieje się to w ciągu 24 godzin. Z zebranych przez ZBP informacji wynika, że banki nie pobierają opłat za rozpatrzenie wniosku ani prowizji za odroczenie spłaty.
Bankowcy przypominają, by w związku z obecną sytuacją możliwe jak najczęściej korzystać z bankowości internetowej i mobilnej.
- W trzecim tygodniu widać, że to mniej więcej 2/3 tego, co było w drugim tygodniu, czyli mamy do czynienia z procesem wygaszania - dodał Pietraszkiewicz.
Wakacje kredytowe są przyznawane na wniosek klienta.
Raty są odraczane na okres od jednego do trzech lub sześciu miesięcy. W zależności od banku klienci mogą się starać o odroczenie spłaty całości raty lub mogą odroczyć część kapitałową, a spłacać wyłącznie odsetki i wymagane ubezpieczenia. Efektem wniosku jest wydłużenie okresu kredytowania lub zwiększenie wysokości przyszłych rat.
Krzysztof Pietraszkiewicz dodał, że banki szybko rozpatrują złożone wnioski. Zwykle dzieje się to w ciągu 24 godzin. Z zebranych przez ZBP informacji wynika, że banki nie pobierają opłat za rozpatrzenie wniosku ani prowizji za odroczenie spłaty.
Bankowcy przypominają, by w związku z obecną sytuacją możliwe jak najczęściej korzystać z bankowości internetowej i mobilnej.