Amerykanie i Brytyjczycy wchodzą na rynek przewozów intermodalnych w Polsce. To segment, który przenosi transport z dróg na tory i promy. Kontenery i naczepy transportowane są na specjalnych platformach kolejowych.
Testy nowego połączenia tego typu zakończyła brytyjsko-amerykańska firma Freightliner. Zainteresowanie tym połączeniem jest duże.
- Wszyscy walczą o ładunki. Już mamy dosyć znaczny odzew. Firmy zagraniczne, spedytorzy, duże firmy, duzi producenci są zainteresowani - mówi przedstawiciel przewoźnika, Ryszard Kaczmarek.
To dynamiczne wejście na polski rynek jest wyzwaniem dla PKP Cargo.
- Intermodal jest dla nas kierunkiem rozwoju, jest przyszłością PKP Cargo i my nie tylko mamy zamiar odzyskać naszą pozycję, ale także "rozepchać się" na tym rynku - zaznacza prezes spółki, Marcin Wojewódka.
Obecnie PKP Cargo wraz ze spółkami zależnymi PKP Cargo Connect i PKP Cargo International realizuje około 20 procent przewozów intermodalnych w Polsce.
Rywalizacja Freightlinera i PKP Cargo to dobra wiadomość, bo więcej pociągów na torach to mniej ciężarówek na drogach, mniejsze korki i czystsze powietrze.
Edycja tekstu: Jacek Rujna
- Wszyscy walczą o ładunki. Już mamy dosyć znaczny odzew. Firmy zagraniczne, spedytorzy, duże firmy, duzi producenci są zainteresowani - mówi przedstawiciel przewoźnika, Ryszard Kaczmarek.
To dynamiczne wejście na polski rynek jest wyzwaniem dla PKP Cargo.
- Intermodal jest dla nas kierunkiem rozwoju, jest przyszłością PKP Cargo i my nie tylko mamy zamiar odzyskać naszą pozycję, ale także "rozepchać się" na tym rynku - zaznacza prezes spółki, Marcin Wojewódka.
Obecnie PKP Cargo wraz ze spółkami zależnymi PKP Cargo Connect i PKP Cargo International realizuje około 20 procent przewozów intermodalnych w Polsce.
Rywalizacja Freightlinera i PKP Cargo to dobra wiadomość, bo więcej pociągów na torach to mniej ciężarówek na drogach, mniejsze korki i czystsze powietrze.
Edycja tekstu: Jacek Rujna