Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Wprowadzenie zakazu wjazdu tirów do centrum Szczecina oraz utworzenie na obrzeżach miasta miejsc postojowych dla ciężarówek - to propozycje Prawa i Sprawiedliwości. Fot. Wojciech Zagaj [Radio Szczecin]
Wprowadzenie zakazu wjazdu tirów do centrum Szczecina oraz utworzenie na obrzeżach miasta miejsc postojowych dla ciężarówek - to propozycje Prawa i Sprawiedliwości. Fot. Wojciech Zagaj [Radio Szczecin]
Wprowadzenie zakazu wjazdu tirów do centrum Szczecina oraz utworzenie na obrzeżach miasta miejsc postojowych dla ciężarówek - to propozycje Prawa i Sprawiedliwości. Według polityków tej partii, dzięki temu w centrum byłoby mniej takich pojazdów, a na ulicach bezpieczniej i ciszej.
Jak wyjaśniali na czwartkowej konferencji prasowej, zakaz miałby obowiązywać w godzinach szczytu, od 6 do 9 i od 14 do 18. Ustaleniem, czy takie widełki są odpowiednie miałaby zająć się specjalnie powołana rada komunikacyjna, która po konsultacjach podjęłaby ostateczną decyzję.

- Firmy transportowe, które w ciągu dnia dowożą towar do centrum miasta nie powinny się jednak martwić - uspokajał kandydat PiS-u na prezydenta Szczecina, Artur Szałabawka. - Dla pojazdów, które muszą w tym czasie przejechać przez centrum, będą stosowne zezwolenia.

Do ograniczenia ruchu ciężkich samochodów miałoby się też przyczynić wybudowanie na obrzeżach miasta specjalnych centrów spedycyjnych dla tirów. Ciężarówki robiłyby tam postój, a przewożony przez nie towar byłby przeładowywany i transportowany mniejszymi autami.

- W Szczecinie są dwie lokalizacje, gdzie takie miejsca mogłyby powstać: przy ulicy Cukrowej, zaraz za torami oraz w okolicach ulicy Hryniewieckiego, gdzie znajduje się gigantyczny parking - mówił radny Marek Duklanowski.

Jak oszacowali politycy Prawa i Sprawiedliwości, budowa centrów spedycyjnych kosztowałaby ok. ośmiu mln zł.

Wybory samorządowe odbędą się 16 listopada.

Zobacz nasz specjalny serwis wyborczy.
- Firmy transportowe, które w ciągu dnia dowożą towar do centrum miasta nie powinny się jednak martwić - uspokajał kandydat PiS-u na prezydenta Szczecina, Artur Szałabawka. - Dla pojazdów, które muszą w tym czasie przejechać przez centrum, będą stosowne z
- W Szczecinie są dwie lokalizacje, gdzie takie miejsca mogłyby powstać: przy ulicy Cukrowej, zaraz za torami oraz w okolicach ulicy Hryniewieckiego, gdzie znajduje się gigantyczny parking - mówił radny Marek Duklanowski.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty