Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Alkohol zapakowany w tubki przypominające opakowania z musami, sokami, jogurtami czy owsiankami dla dzieci pojawił się oficjalnie na półkach sklepowych.
Alko-tubki to nowy sposób na sprzedaż alkoholu w plastikowych miękkich torebkach. Towar wprowadzony do sprzedaży został w sierpniu tego roku. Temat budzi emocje wśród szczecinian.

- Są podobne do "Kubusiów" i dziecko, które nie umie czytać mogłoby się pomylić. Nie powinno tak być - mówiła jedna z klientek.

- Przedsiębiorca, który wypuszcza taki produkt i stosuje się do takiego marketingu powinien być zdyskwalifikowany społecznie. Uważam, że społeczeństwo nie powinno kupować, by chronić najmłodszych i dzieci, by propagować zdrowy styl życia, zdrowe nawyki - podkreśla Agnieszka Zalewska, terapeuta uzależnień i prezes Polskiej Fundacji Przeciwdziałania Uzależnieniom.

Dziennie w Polsce sprzedaje się około trzech milionów "małpek".
***
Rząd zablokuje sprzedaż plastikowych tubek i saszetek z alkoholem - zapowiada premier Donald Tusk. W sklepach pojawiły się wódki i likiery w opakowaniach przypominających musy dla dzieci.
Do sprawy odniósł się producent kontrowersyjnego produktu (OLV S.A. - właściciel marki Voodoo Monkey). W odpowiedzi przekazanej Polskiemu Radiu napisał, że spełnia on wszystkie normy i wymogi związane z dystrybucją napojów alkoholowych. Ponadto - jak twierdzi - plastikowe tubki z alkoholem są produktami limitowanej partii pilotażowej.

Zdaniem przedsiębiorcy, "opakowania mają wyraźne i duże oznakowania, na froncie widnieje wyraźna informacja o zawartości procentowej alkoholu w produkcie".

Przedstawiciel firmy podkreśla, że produkt jest przeznaczony wyłącznie dla dorosłych i "świadomych konsumentów".

Limitowana edycja ma polegać na tym, że tubki z alkoholem znalazły się w jedynie wybranych sieciach sklepów.

"Od początku rozmów z naszymi parterami handlowymi podkreślaliśmy i kładliśmy nacisk na odpowiednią ekspozycję produktów oraz kontrolę wieku osób dokonujących zakupu” - napisał zespół prasowy firmy.

Jednocześnie producent nie komentuje zapowiedzi rządu, wypowiedzi niektórych polityków i ekspertów od uzależnień.
Relacja Weroniki Łyczywek [Radio Szczecin]
Realizacja Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty