Budowa parkingu i ronda leży po stronie inwestora, a nie miasta - odpowiada Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie po publikacji naszego materiału.
Chodzi o informacje o budowie przez prywatną spółkę Centrum Logistycznego na osiedlu Drzetowo-Grabowo. Inwestycja budzi kontrowersje, bo - zdaniem ekspertów, radnych oraz mieszkańców - związane są z nią korki.
Jak informuje Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, inwestor został zobowiązany do przebudowy skrzyżowania ulicy Druckiego-Lubeckiego z ulicą Blizińskiego. Pojawi się tam rondo i zabezpieczenie na swoim terenie parkingu dla obsługujących Centrum samochodów.
- Przebudowa układu drogowego to będzie zadanie nowego inwestora. To inwestor powinien zrobić to rondo tak, żeby poprawić skomunikowanie i układ komunikacyjny. To inwestor będzie musiał zabezpieczyć te miejsca parkingowe. Oprócz tego, kwestią jest oczywiście wykonanie odpowiednich zjazdów - mówi Pieczyńska.
Według ekspertów drogowych i części radnych inwestycje, którymi miasto zobowiązało inwestora nie rozwiążą jednak problemu, bo teren, gdzie budowane jest Centrum Logistyczne jest zbyt daleko podstawowego układu komunikacyjnego miasta i układu dróg krajowych.
Jak informuje Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, inwestor został zobowiązany do przebudowy skrzyżowania ulicy Druckiego-Lubeckiego z ulicą Blizińskiego. Pojawi się tam rondo i zabezpieczenie na swoim terenie parkingu dla obsługujących Centrum samochodów.
- Przebudowa układu drogowego to będzie zadanie nowego inwestora. To inwestor powinien zrobić to rondo tak, żeby poprawić skomunikowanie i układ komunikacyjny. To inwestor będzie musiał zabezpieczyć te miejsca parkingowe. Oprócz tego, kwestią jest oczywiście wykonanie odpowiednich zjazdów - mówi Pieczyńska.
Według ekspertów drogowych i części radnych inwestycje, którymi miasto zobowiązało inwestora nie rozwiążą jednak problemu, bo teren, gdzie budowane jest Centrum Logistyczne jest zbyt daleko podstawowego układu komunikacyjnego miasta i układu dróg krajowych.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Tylko dziwne, że prace rozpoczęto od budowy obiektu, a nie ronda, co byłoby logiczne.
Nie wiem co dla Ciebie jest logiczne ale zawsze nowy układ drogowy buduje się na koniec inwestycji. Możesz podać przykład inwestycji gdzie najpierw zrobiono docelowy układ drogowy a następnie podjęto prace konstrukcyjne?
Panie 'nikt inny' wrecz przeciwnie najpierw buduje sie strukture dojazdowa a dopiero inwestycje dookolne, albo w najgorszym wypadku obie razem bo inaczej bedzie zapasc komunokacyjna kiedy hub magazynowy juz ruszy a dopiero beda trwaly prace albo przetargi na drogi. Przykaldow zapasci bylo duzo w latach najlepszego systemu pod sloncem gdzie budowano potezne kombinaty z nie budowano drog. Prosze sie doszkolic hoistoryczno architektonicznie a nie bezkrytycznie bronic tzw. Wladz Miasta Szczecin.
Panie SLAKOL.Przy budowie IKEI jakoś nikt nie pomyślał o rozbudowaniu dróg dojazdowych.Hala stoi już gotowa.Za chwilę zostanie otworzona dla klientów a drogi jakie były takie są.Co Pan na to?