Prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu do Biura Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów dotrze odpowiedź dyrektora Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie wprowadzenia przez szczecińską gazownię tzw. "rachunków prognozowanych".
- Wniosek dotyczący wszczęcia postępowania w tej sprawie został złożony 2 lutego, czyli już pół roku temu - informuje Longina Kaczmarek, Miejski Rzecznik Praw Konsumentów w Szczecinie. - Dostałam odpowiedź, że postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte. Było już kilka terminów, kiedy postępowanie miało być zakończone. W ostatnim piśmie Urząd poinformował mnie, że termin zakończenia postępowania przedłuża się do 29 lipca. Niestety, 29 lipca już dawno minął.
- Procedura się opóźnia ze względu na to, że z wyjaśnieniami zwleka dostawca gazu - dodaje Longina Kaczmarek. - Kontaktowałam się telefonicznie z Delegaturą UOKiK-u w Gdańsku, gdzie dostałam informacje, że Delegatura czeka na odpowiedź z PGNiG-e.
W trakcie sezonu grzewczego gazownia dokonała zmian w systemie opłat, które spowodowały, że klienci otrzymali podwójne rachunki.
- Procedura się opóźnia ze względu na to, że z wyjaśnieniami zwleka dostawca gazu - dodaje Longina Kaczmarek. - Kontaktowałam się telefonicznie z Delegaturą UOKiK-u w Gdańsku, gdzie dostałam informacje, że Delegatura czeka na odpowiedź z PGNiG-e.
W trakcie sezonu grzewczego gazownia dokonała zmian w systemie opłat, które spowodowały, że klienci otrzymali podwójne rachunki.