Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
  Autopromocja
Pogodny na tropie - konkurs, audiobook, odcinki

Samolot wrócił na Lotnisko Chopina. Fot. Piotr Kołodziejski [Radio Szczecin/Archiwum]
Grupa około 180 turystów, którzy utknęli na ogarniętej pożarami wyspie Rodos, jest już w Polsce. Po ponad dobie oczekiwania na samolot maszyna linii Enter Air wylądowała na warszawskim Lotnisku Chopina w nocy z wtorku na środę.
Ponad doba oczekiwania na samolot i powrót do Polski z ogarniętej pożarami greckiej wyspy. Tak dla około 180 turystów wyglądał koniec urlopu na wyspie Rodos. Ostatecznie samolot linii Enter Air wylądował na warszawskim Lotnisku Chopina we wtorek krótko przed północą.

Wśród pasażerów był Aleksander Pszoniak, reporter Informacyjnej Agencji Radiowej. Jak podkreślał, ruch lotniczy na Rodos odbywa się normalnie, choć lokalne lotnisko jest zatłoczone.

"To było dla nas jedno z najbardziej przykrych zaskoczeń, że samolotu nie było, a my nie potrafiliśmy i nie mogliśmy przebić takiego muru ciszy informacyjnej, żeby ktoś cokolwiek nam powiedział, żeby wyszedł przed te dwieście osób, które koczowały na lotnisku, i uczciwie powiedział. Gdy lecieliśmy samolotem kapitan i załoga przepraszali nas, mówili, że mamy prawo do rekompensaty" - relacjonował.

Nasz redakcyjny kolega, podobnie jak inni podróżujący samolotem linii Enter Air, zamierza złożyć reklamację. "Sprawa jest oczywista, lot był spóźniony 29 godzin, jedną noc spędziliśmy na lotnisku. Dopiero wczoraj w ciągu dnia touroperator zorganizował nam na kilka godzin hotel. Więc na tym lotnisku spędziliśmy zdecydowanie za dużo czasu. Zobaczymy" - powiedział Aleksander Pszoniak.

W trwających od tygodnia pożarach na Rodos spłonęło około dziesięć procent terytorium wyspy. Niszczycielski żywioł doświadcza również inne greckie wyspy, a także kontynentalną część kraju, gdzie w pomoc zaangażowani są polscy strażacy.

Na dziś greckie władze prognozują wystąpienie "ekstremalnego ryzyka" związanego z pożarami w 6 na 13 regionów kraju. Do tej pory zginęły trzy osoby, w tym dwóch pilotów samolotu gaśniczego, który rozbił się wczoraj na wyspie Eubea.

Polskie MSZ przestrzega ponadto przed zagrożeniem pożarowym w innych popularnych kierunkach turystycznych, takich jak Chorwacja, Tunezja czy Turcja.
Relacja Karola Darmorosa [IAR]

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Archiwum informacji

poniedziałek30wtorek01środa02czwartek03piątek04sobota05niedziela06poniedziałek07wtorek08środa09czwartek10piątek11sobota12niedziela13poniedziałek14wtorek15środa16czwartek17piątek18sobota19niedziela20poniedziałek21wtorek22środa23czwartek24piątek25sobota26niedziela27poniedziałek28wtorek29środa30czwartek31piątek01sobota02niedziela03