Spółka Polregio ogłosiła zakończenie restrukturyzacji w firmie. Cztery lata temu przewoźnik był na skraju upadłości.
Płynność uratowała Agencja Rozwoju Przemysłu, która weszła do spółki jako inwestor strategiczny. Długi zostały spłacone, zredukowano zatrudnienie, zmieniono siatkę połączeń i system dystrybucji biletów.
Jak mówi prezes Polregio Krzysztof Zgorzelski, dzięki temu rośnie liczba przewozów i pasażerów.
- Udało się zwiększyć liczbę zamawianej pracy eksploatacyjnej u organizatorów przewozów, co przełożyło się na zwiększoną liczbę pasażerów. W ostatnich trzech miesiącach i dodając jeszcze tegoroczny kwartał, przewieźliśmy ponad ćwierć miliarda pasażerów - powiedział Zgorzelski.
Polregio jest największym regionalnym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce. Były prezes Agencji Rozwoju Przemysłu Marek Chludziński zwraca uwagę, że do wielu miejscowości przewoźnik dociera jako jedyny.
- Mamy bardzo duży strumień pasażerów, bo Przewozy Regionalne przewożą bardzo dużą liczbę pasażerów w Polsce. To jest główny przewoźnik, szczególnie w kontekście linii, gdzie ludzie dojeżdżają do pracy, urzędów, do miejsc, gdzie jest kolej w mniejszych ośrodkach. Jej funkcją jest dostępność ruchu kolejowego. Obroniła swoje miejsce i myślę, że jest przed nią bardzo dobra przyszłość - prognozuje Chludziński.
W 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 80 milionów pasażerów. To o ponad półtora miliona więcej niż w 2017 roku.
Jak mówi prezes Polregio Krzysztof Zgorzelski, dzięki temu rośnie liczba przewozów i pasażerów.
- Udało się zwiększyć liczbę zamawianej pracy eksploatacyjnej u organizatorów przewozów, co przełożyło się na zwiększoną liczbę pasażerów. W ostatnich trzech miesiącach i dodając jeszcze tegoroczny kwartał, przewieźliśmy ponad ćwierć miliarda pasażerów - powiedział Zgorzelski.
Polregio jest największym regionalnym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce. Były prezes Agencji Rozwoju Przemysłu Marek Chludziński zwraca uwagę, że do wielu miejscowości przewoźnik dociera jako jedyny.
- Mamy bardzo duży strumień pasażerów, bo Przewozy Regionalne przewożą bardzo dużą liczbę pasażerów w Polsce. To jest główny przewoźnik, szczególnie w kontekście linii, gdzie ludzie dojeżdżają do pracy, urzędów, do miejsc, gdzie jest kolej w mniejszych ośrodkach. Jej funkcją jest dostępność ruchu kolejowego. Obroniła swoje miejsce i myślę, że jest przed nią bardzo dobra przyszłość - prognozuje Chludziński.
W 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 80 milionów pasażerów. To o ponad półtora miliona więcej niż w 2017 roku.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Nooo coż przecież TUSK i EKIPA chciała sprzedać naszą komunikacje: PKP, PKS, Stocznie, LOT , KOPALNIE ----> Sąsiadą Niemcą , ale PISsss to wstrzymał !!! TNX.SUPER. i nie ma na to farmazonów !
Ojoj....no i jest typowy Kowalski wyborca PiSu....sąsiadĄ NiemcĄ :)))
Michal_SK typowy wyborca PO KE ke ke ki ki hehe ... ;)