1,5 miliarda złotych - taką wartość mają inwestycje kolejowe prowadzone obecnie w porcie w Szczecinie i Świnoujściu.
Tylko w rejonie dworca Szczecin Port Centralny wymieniono 17 kilometrów torów kolejowych. Teraz prowadzone są prace przy budowie sieci trakcyjnej.
- O sile portu decyduje dostępność do niego. W efekcie tej inwestycji do portu będą mogły wjeżdżać pociągi o długości 750 metrów. Zwiększona zostanie również siła ciążenia na oś, a więc z większą ilością ładunków - zapowiada Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
W Świnoujściu ułożono dziewięć kilometrów torów i sieci trakcyjnej. Wymieniono też 285 rozjazdów kolejowych.
- Bardzo potrzebna inwestycja, gdy prowadzimy szereg inwestycji związanych z modernizacją toru wodnego i ze zwiększaniem ciążenia na nabrzeżach. To są inwestycje w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego; one spowodują, że do portu będzie przypływało, wjeżdżało więcej towarów, w związku z tym do tego muszą być przygotowane szlaki kolejowe. Wymiana obejmie 100 kilometrów szlaków - dodała.
Prace modernizujące linie kolejowe w procie w Szczecinie i Świnoujściu mają się zakończyć do końca 2022 roku.
- O sile portu decyduje dostępność do niego. W efekcie tej inwestycji do portu będą mogły wjeżdżać pociągi o długości 750 metrów. Zwiększona zostanie również siła ciążenia na oś, a więc z większą ilością ładunków - zapowiada Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
W Świnoujściu ułożono dziewięć kilometrów torów i sieci trakcyjnej. Wymieniono też 285 rozjazdów kolejowych.
- Bardzo potrzebna inwestycja, gdy prowadzimy szereg inwestycji związanych z modernizacją toru wodnego i ze zwiększaniem ciążenia na nabrzeżach. To są inwestycje w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego; one spowodują, że do portu będzie przypływało, wjeżdżało więcej towarów, w związku z tym do tego muszą być przygotowane szlaki kolejowe. Wymiana obejmie 100 kilometrów szlaków - dodała.
Prace modernizujące linie kolejowe w procie w Szczecinie i Świnoujściu mają się zakończyć do końca 2022 roku.
- O sile portu decyduje dostępność do niego. W efekcie tej inwestycji do portu będą mogły wjeżdżać pociągi o długości 750 metrów. Zwiększona zostanie również siła ciążenia na oś, a więc z większą ilością ładunków - zapowiada Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
- Bardzo potrzebna inwestycja, gdy prowadzimy szereg inwestycji związanych z modernizacją toru wodnego i ze zwiększaniem ciążenia na nabrzeżach. To są inwestycje w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego; one spowodują, że do portu będzie przypływało, wjeżdżało więcej towarów, w związku z tym do tego muszą być przygotowane szlaki kolejowe. Wymiana obejmie 100 kilometrów szlaków - dodała.