Uchwała o szczecińskim elektronicznym bilecie wchodzi w życie w środę, ale
biletomaty i nowy system będą działać najpóźniej w wakacje.
biletomaty i nowy system będą działać najpóźniej w wakacje.
Producent sprzętu, zamontował elektroniczne urządzenia w ponad 400 pojazdach komunikacji miejskiej, a Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego rozpoczął odbiory inwestycji.
- Elektroniczny system sam obliczy, jak długo jechaliśmy i skasuje za nas odpowiedni bilet czasowy - tłumaczy Krzysztof Miller z ZDiTM-u. - Wchodząc do pojazdu przykładam kartę do kasownika, który pobiera opłatę za przejazd do przystanku końcowego. Wychodząc jednak, przykładam kartę znowu. Jeżeli jechałem 14 minut w czasie rzeczywistym, to system zwraca mi do biletu 15-minutowego.
Szczecinianie są zirytowani nie działającymi od kilku miesięcy biletomatami i nowymi kasownikami. - Jeżeli wydano tyle pieniędzy i czytniki są już zainstalowane, to powinny działać. Coś jest nie w porządku - mówią pasażerowie.
Testowanie systemu potrwa co najmniej kilkanaście tygodni. Elementami nowego systemu oprócz biletu elektronicznego, są tablice wyświetlające czas przyjazdu tramwaju czy autobusu, które zlokalizowano przy wiatach przystankowych oraz biletomaty na przystankach, w autobusach i tramwajach. Koszt całej inwestycji to około 55 mln złotych.
- Elektroniczny system sam obliczy, jak długo jechaliśmy i skasuje za nas odpowiedni bilet czasowy - tłumaczy Krzysztof Miller z ZDiTM-u. - Wchodząc do pojazdu przykładam kartę do kasownika, który pobiera opłatę za przejazd do przystanku końcowego. Wychodząc jednak, przykładam kartę znowu. Jeżeli jechałem 14 minut w czasie rzeczywistym, to system zwraca mi do biletu 15-minutowego.
Szczecinianie są zirytowani nie działającymi od kilku miesięcy biletomatami i nowymi kasownikami. - Jeżeli wydano tyle pieniędzy i czytniki są już zainstalowane, to powinny działać. Coś jest nie w porządku - mówią pasażerowie.
Testowanie systemu potrwa co najmniej kilkanaście tygodni. Elementami nowego systemu oprócz biletu elektronicznego, są tablice wyświetlające czas przyjazdu tramwaju czy autobusu, które zlokalizowano przy wiatach przystankowych oraz biletomaty na przystankach, w autobusach i tramwajach. Koszt całej inwestycji to około 55 mln złotych.