Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

W związku ze skandalem dotyczącym oszustw emisyjnych w sektorze motoryzacyjnym Komisja Europejska rozpoczęła pod koniec ubiegłego roku postępowania przeciwko siedmiu krajom. Fot. Jarosław Gaszyński [Radio Szczecin/Archiwum]
W związku ze skandalem dotyczącym oszustw emisyjnych w sektorze motoryzacyjnym Komisja Europejska rozpoczęła pod koniec ubiegłego roku postępowania przeciwko siedmiu krajom. Fot. Jarosław Gaszyński [Radio Szczecin/Archiwum]
Komisja Europejska opublikowała wytyczne dla unijnych krajów, by nie dopuścić w przyszłości do oszustw emisyjnych w przemyśle samochodowym. To konsekwencja afery "dieselgate" z 2015 roku. Jako pierwszy do fałszowania pomiarów przyznał się koncern Volkswagen, który zainstalował w autach specjalne oprogramowanie.
Wytyczne opublikowane przez Komisję Europejską mają pomóc unijnym krajom ocenić, czy producenci samochodów wykorzystują urządzenia lub oprogramowanie do fałszowania pomiarów emisji spalin. Chodzi o to - jak tłumaczy Komisja - by zarówno podczas badania pojazdu w warunkach laboratoryjnych, jak i na drodze emisje były takie same. W przeszłości ta zasada była naruszana. "Oszustwa nie mogą być tolerowane" - napisała w oświadczeniu komisarz do spraw przemysłu Elżbieta Bieńkowska.

Wśród wytycznych są przykłady i kryteria, które powinny być stosowane przy wydawaniu homologacji dla konkretnych modeli samochodów.

W związku ze skandalem dotyczącym oszustw emisyjnych w sektorze motoryzacyjnym Komisja Europejska rozpoczęła pod koniec ubiegłego roku postępowania przeciwko siedmiu krajom. Zarzuciła im zaniedbania i łamanie unijnych zasad. Na cenzurowanym znalazły się Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Grecja, Litwa, Luksemburg i Hiszpania.
Relacja Beaty Płomeckiej (IAR).

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty