Porty w Szczecinie i Świnoujściu podwoją liczbę przeładunków po zakończeniu inwestycji, które teraz są prowadzone. To m.in. pogłębianie toru wodnego do 12.5 metra.
Nabrzeża w Szczecinie są przystosowywane do tej głębokości, rozbudowywany jest też terminal gazu skroplonego LNG, mówi Krzysztof Urbaś - prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Inwestycje prowadzone są w różnych grupach ładunkowych, także będą one podtrzymywały uniwersalność portu, która dzisiaj staje się jego podstawową zaletą - wyjaśnia Urbaś.
Zarząd Morskich Portów Szczecin - Świnoujście, mimo epidemii, przeładował zaledwie o trzy procent towarów mniej niż w roku ubiegłym - dodaje Urbaś.
- Udało się to przede wszystkim dzięki bardzo dobrej pracy naszych operatorów portowych. To im trzeba przede wszystkim podziękować za bardzo duże zaangażowanie, pracę w ciągłym nadzorze epidemicznym - przyznaje Krzysztof Urbaś.
Dla porównania Gdynia w tym samym okresie zanotowała kolejny rekord. Port przeładował o prawie trzy procent więcej towarów niż w roku 2019.
- Inwestycje prowadzone są w różnych grupach ładunkowych, także będą one podtrzymywały uniwersalność portu, która dzisiaj staje się jego podstawową zaletą - wyjaśnia Urbaś.
Zarząd Morskich Portów Szczecin - Świnoujście, mimo epidemii, przeładował zaledwie o trzy procent towarów mniej niż w roku ubiegłym - dodaje Urbaś.
- Udało się to przede wszystkim dzięki bardzo dobrej pracy naszych operatorów portowych. To im trzeba przede wszystkim podziękować za bardzo duże zaangażowanie, pracę w ciągłym nadzorze epidemicznym - przyznaje Krzysztof Urbaś.
Dla porównania Gdynia w tym samym okresie zanotowała kolejny rekord. Port przeładował o prawie trzy procent więcej towarów niż w roku 2019.