Większe wpływy i prestiż dla lotniska, obsługa całego województwa zachodniopomorskiego i części Niemiec - takie są plusy nowej inwestycji w porcie lotniczym Szczecin-Goleniów.
Jak dowiedział się nasz reporter, władze lotniska podpisały właśnie umowę przedwstępną na budowę terminala cargo i hangarów dla dwóch samolotów. Port nie zdradza na razie nazwy firmy, która kupiła 14-hektarową działkę i która będzie obsługiwała magazyny oraz wartości inwestycji.
Dziś port obsługuje transport towarów, ale nie ma miejsca do ich magazynowania. Dlatego rzecznik portu Szczecin-Goleniów Krzysztof Domagalski przekonuje, że inwestycja to wprowadzenie standardów XXI wieku na lotnisku.
- Będzie to w pełni wyposażony budynek, np. w urządzenia do prześwietlania towarów, w tym tych ponadgabarytowych. Będzie spełniał wszystkie formy fitosanitarne, związane z ewentualnym eksportem lub importem zwierząt. Magazyny cargo będą w pełni dostosowane do tego, aby kompleksowo obsługiwać cały nasz region Pomorza Zachodniego jak i część północno-wschodnich Niemiec - tłumaczy Domagalski.
Dziś na transportach cargo lotnisko zarabia pół miliona złotych rocznie, jego władze szacują że za pięć lat to będzie 5 milionów.
- Prestiż prestiżem, ale najważniejsze w każdej firmie jest to, aby na tym zarobić - mówi rzecznik portu Szczecin-Goleniów.
Władze portu chcą m.in. współpracować z dużymi firmami, które budują hale w regionie, czyli Amazonem i Zalando.
Inwestycja na lotnisku ma być gotowa za dwa lata.
Dziś port obsługuje transport towarów, ale nie ma miejsca do ich magazynowania. Dlatego rzecznik portu Szczecin-Goleniów Krzysztof Domagalski przekonuje, że inwestycja to wprowadzenie standardów XXI wieku na lotnisku.
- Będzie to w pełni wyposażony budynek, np. w urządzenia do prześwietlania towarów, w tym tych ponadgabarytowych. Będzie spełniał wszystkie formy fitosanitarne, związane z ewentualnym eksportem lub importem zwierząt. Magazyny cargo będą w pełni dostosowane do tego, aby kompleksowo obsługiwać cały nasz region Pomorza Zachodniego jak i część północno-wschodnich Niemiec - tłumaczy Domagalski.
Dziś na transportach cargo lotnisko zarabia pół miliona złotych rocznie, jego władze szacują że za pięć lat to będzie 5 milionów.
- Prestiż prestiżem, ale najważniejsze w każdej firmie jest to, aby na tym zarobić - mówi rzecznik portu Szczecin-Goleniów.
Władze portu chcą m.in. współpracować z dużymi firmami, które budują hale w regionie, czyli Amazonem i Zalando.
Inwestycja na lotnisku ma być gotowa za dwa lata.