Wykonawca wybrany jeszcze w tym roku, a inwestycja gotowa w 2021 roku - taki jest prawdopodobny harmonogram budowy tunelu w Świnoujściu. W piątek umowę o unijnym dofinansowaniu na inwestycję podpisali przedstawiciele rządu i miasta.
Umowa pozwala otworzyć kolejny etap przygotowań do budowy.
- Teraz rusza machina inwestycyjna. Nastąpi ogłoszenie drugiego etapu przetargu. Miejmy nadzieję, że nie będzie angażowana Krajowa Izba Odwoławcza, czyli nie będzie odwołań od decyzji ws. rozstrzygnięć przetargowych, a więc będzie w tym roku możliwa do podpisania umowa z wykonawcą - mówi minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. - Jeżeli stanie się inaczej, to może być kilkumiesięczne opóźnienie dotyczące wyboru wykonawcy. Harmonogram zakłada 52 miesiące na realizację tego przedsięwzięcia.
Podpisana w piątek umowa to finał długiej dyskusji na temat tunelu pod Świną. Pierwsze pomysły pojawiły się ponad 20 lat temu. Forsował je ówczesny prezydent Świnoujścia Stanisław Możejko.
Budowa stałego połączenia między wyspami Uznam i Wolin ma kosztować ponad 900 milionów złotych. Unijne dofinansowanie wyniesie 85 procent wartości inwestycji, czyli przeszło 700 milionów złotych. Resztę - ponad 130 milionów - ma dać samorząd. Budowa rozpocznie się najprawdopodobniej w 2019 roku.
- Teraz rusza machina inwestycyjna. Nastąpi ogłoszenie drugiego etapu przetargu. Miejmy nadzieję, że nie będzie angażowana Krajowa Izba Odwoławcza, czyli nie będzie odwołań od decyzji ws. rozstrzygnięć przetargowych, a więc będzie w tym roku możliwa do podpisania umowa z wykonawcą - mówi minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. - Jeżeli stanie się inaczej, to może być kilkumiesięczne opóźnienie dotyczące wyboru wykonawcy. Harmonogram zakłada 52 miesiące na realizację tego przedsięwzięcia.
Podpisana w piątek umowa to finał długiej dyskusji na temat tunelu pod Świną. Pierwsze pomysły pojawiły się ponad 20 lat temu. Forsował je ówczesny prezydent Świnoujścia Stanisław Możejko.
Budowa stałego połączenia między wyspami Uznam i Wolin ma kosztować ponad 900 milionów złotych. Unijne dofinansowanie wyniesie 85 procent wartości inwestycji, czyli przeszło 700 milionów złotych. Resztę - ponad 130 milionów - ma dać samorząd. Budowa rozpocznie się najprawdopodobniej w 2019 roku.