Statek naukowo-badawczy dla niemieckiego armatora powstaje w szczecińskiej stoczni Hullkon na Gocławiu. Jednostka będzie służyć do poszukiwania złóż ropy i gazu.
To szesnasta jednostka jaka powstanie w szczecińskiej stoczni Hullkon - mówi Tomasz Szczepanik właściciel firmy.
- Jednostka ma długość 80 metrów, szerokość 16 i wysokość 31, a waży 1200 ton - opisuje Szczepanik.
Statek naukowo-badawczy będzie dość nietypowy, bo ma być bardzo wysoki.
- Ma 31 metrów wysokości ze względu na to, że jednostka posiada pięć pokładów, które będą przeznaczone dla dużej ilości naukowców. Jest to statek naukowo-badawczy do poszukiwania złóż gazu i ropy - tłumaczy Tomasz Szczepanik.
Hullkon zwodował w środę prom napędzany gazem LNG, a wcześniej budował kutry rybackie m.in. dla Norwegów. Statek ma być przekazany armatorowi w lipcu 2015 roku.
Stocznia Hullkon buduje statki na nabrzeżu, później jednostka z przesuwana jest na ponton, a ten wpływa do największego doku Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Dok
zalewany jest wodą i statek jest wodowany.
- Jednostka ma długość 80 metrów, szerokość 16 i wysokość 31, a waży 1200 ton - opisuje Szczepanik.
Statek naukowo-badawczy będzie dość nietypowy, bo ma być bardzo wysoki.
- Ma 31 metrów wysokości ze względu na to, że jednostka posiada pięć pokładów, które będą przeznaczone dla dużej ilości naukowców. Jest to statek naukowo-badawczy do poszukiwania złóż gazu i ropy - tłumaczy Tomasz Szczepanik.
Hullkon zwodował w środę prom napędzany gazem LNG, a wcześniej budował kutry rybackie m.in. dla Norwegów. Statek ma być przekazany armatorowi w lipcu 2015 roku.
Stocznia Hullkon buduje statki na nabrzeżu, później jednostka z przesuwana jest na ponton, a ten wpływa do największego doku Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Dok
zalewany jest wodą i statek jest wodowany.