Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz

Pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Szafera. Mat. UM Szczecin
Pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Szafera. Mat. UM Szczecin
Nowe tory i nowa pętla naprzeciwko Netto Areny powstaną później dlatego, by pieniędzy wystarczyło na podobną inwestycję w innym rejonie miasta. Według nieoficjalnych informacji Radia Szczecin to poważnie brana pod uwagę przez władze Szczecina możliwość.
Urzędnicy zastanawiają się skąd wziąć brakujące prawie 30 mln złotych na tory na Ku Słońcu i pętlę na granicy Szczecina i Mierzyna.

Jednym z pomysłów jest zabranie ich z planowanej inwestycji przy ul. Szafera. Bo, co prawda, przetarg trwa, ale na przykładzie innych miejskich inwestycji widać, że firmy proponują droższe prace niż szacuje miasto. Tak było m.in. w przetargu na nowe tory i pętle na Gumieńcach. I właśnie na to mogłyby zostać przesunięte środki z Szafera.

- Myślę, że jak poznamy wykonawców - mamy nadzieję, że w ogóle zgłoszą się w przetargu na Szafera - wtedy będziemy mieli porównanie jaki jest zakres finansowy, jak wyglądają te środki w budżecie. Będziemy mogli zobaczyć, czy rezygnacja z któregoś z tych projektów na tym etapie będzie zasadna czy nie - przyznaje Piotr Zieliński z Urzędu Miasta.

Inwestycja przy ul. Szafera zakłada przedłużenie torów z ronda przy ul. Arkońskiej i budowę pętli przy hali. Inwestycja na Gumieńcach to nowe tory na Ku Słońcu i pętla naprzeciwko centrum handlowego. Te dwie inwestycje, według szacunków miasta, mają kosztować ponad 200 milionów.
- Myślę, że jak poznamy wykonawców - mamy nadzieję, że w ogóle zgłoszą się w przetargu na Szafera - wtedy będziemy mieli porównanie jaki jest zakres finansowy, jak wyglądają te środki w budżecie. Będziemy mogli zobaczyć, czy rezygnacja z któregoś z tych p

Dodaj komentarz 4 komentarze

Wystarczy prześledzić wszystkie miejskie inwestycje, np. od 2006 roku, i sprawdzić, ile z nich zostało ukończonych w deklarowanym terminie, choć odpowiedź jest oczywista, bez tego zabiegu.
Czyli jak zwykle, na dwie inwestycje, w tym z tego co wiem to inwestycja w Szafera to jest etap 1/3, za 200 mln to brakuje, ale na fabrykę wody 400 mln i drugie tyle na stadion, czyli realizowanie dwóch inwestycji za blisko 800 mln już w budżecie miasta kasa jest. Jeśli budujemy stadion to fabryka wody powinna zostać odłożona w czasie, do momentu aż cały stadion z infrastrukturą wkoło zostanie wykonany i dopiero zabierać się za następną tak dużą inwestycję, a w między czasie poprawić dojazd ludziom poprzez te inwestycje w nowe trasy tramwajowe. Nie zapominajmy tylko o remontach ulic wraz z torowiskami, gdzie w projekcie na lata 2018-2023 są takie inwestycje jak przebudowa Dworca Niebuszewo wraz z całą ulicą do przystanku Kołłątaja, przebudowa Wyzwolenia i Niepodległości wraz z Placem Rodła, Przebudowa Powstańców Wielkopolskich i pętli Pomorzany, przebudowa od pętli ulicy Kolumba wraz z ulicą Nową i Dworcową, aż do Bramy Portowej, przebudowa torowiska od Placu Rodła przez Filharmonię do placu Żołnierza w budową na placu Żołnierza rozjazdów umożliwiających skręt tramwajów w relacjach które dzisiaj nie są dostępne, do tego chyba budowa i remont dwóch podstacji - jestem ciekawy czy miasto do końca 2023 to wszystko przebuduje zgodnie z planami, czy znów dofinansowanie unijne przepadnie, a mieszkańcy będą na te remonty czekać latami.
Panie Tumokiewicz, wykaż się pan wreszcie.
To jest porażka żeby jedyna hala widowiskowa nie miała porządnego skomunikowania. Jeżeli tak zrobią już na pewno nie bede głosował na tych ludzi

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty