Inwestycja obejmuje budowa kładki łączącej północną i południową część ul. Struga oraz powstanie nowej, w pełni dostosowanej dla osób z niepełnosprawnością infrastruktury pieszej, jak i rowerowej.
Kładka, która już została posadowiona nad ul. Struga, ma 35 metrów długości i waży ponad 30 ton.
Do tego dojdą dwukierunkowe, około 300-metrowe drogi dla rowerów oraz trasy dla pieszych z kostki betonowej. Powstanie także kanalizacja deszczowa, przyłącze wodociągowe na potrzeby ulicznego poidełka i nowoczesne oświetlenie. Pojawią się też nowe nasadzenia.
Budowana kładka nad ul. Struga w Szczecinie to ogromne ułatwienie komunikacyjne dla pieszych i rowerzystów. Dzięki jej powstaniu transfer pomiędzy obiema częściami głównej, dwujezdniowej arterii miejskiej będzie łatwiejszy i bezpieczniejszy. Inwestycja realizowana w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego skorzysta z pomocy funduszy europejskich, które przyznał Urząd Marszałkowski. We wtorek, 31 grudnia 2024 roku marszałek województwa Olgierd Geblewicz przekazał na ręce zastępcy prezydenta Szczecina Marcina Biskupskiego umowę gwarantującą przedsięwzięciu unijne dofinansowanie.
Inwestycja obejmuje budowę kładki łączącej północną i południową część ul. Struga oraz powstanie nowej, w pełni dostosowanej dla osób z niepełnosprawnością infrastruktury pieszej, jak i rowerowej.
–Kładka powstaje z myślą o pieszych, ale także o rowerzystach. Obecnie, aby przedostać się pomiędzy obiema częściami ruchliwej ulicy Struga, trzeba pokonać spory odcinek trasy. Niebawem -
z wykorzystaniem funduszy europejskich - to się zmieni. Będzie krócej, sprawniej i bezpieczniej.To jest inwestycja w czysty i sprawny transport miejski – podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz.
Kładka, która już została posadowiona nad ul. Struga, ma 35 metrów długości i waży ponad 30 ton. Do tego dojdą dwukierunkowe, około 300-metrowe drogi dla rowerów o nawierzchni bitumicznej oraz drogi dla pieszych z kostki betonowej. Powstanie także kanalizacja deszczowa, przyłącze wodociągowe na potrzeby ulicznego poidełka i nowoczesne oświetlenie. Pojawią się nowe nasadzenia, a część zieleni kolidującej z inwestycją zostanie przesadzona.
Koszt prac Gmina Miasto Szczecin oszacowała na prawie 8,2 mln zł. Prawie 80% wydatków pokryje unijna dotacja Urzędu Marszałkowskiego. To ponad 6,5 mln zł. Wsparcie pochodzi z Programu Regionalnego „Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027”. Roboty mają zakończyć się najpóźniej do czerwca 2025 roku.
Projekt jest realizowany w ramach Priorytetu 3 FEPZ 2021-2027 „Fundusze Europejskie na rzecz mobilnego Pomorza Zachodniego”, działanie 3.1 „Czysty transport miejski ZIT”.
Edycja tekstu: Jacek Rujna
Dodaj komentarz 2 komentarze
przystąpienie do finansowania funduszy z Unii Europejskiej - brawo!
Czy to oznacza, że owe 6,5 miliona, które w ramach SBO było pierwotnie zabezpieczone na realizację budowy tej kładki, zostaną przeznaczone na realizację tych programów, na które zabrakło środków?
No bo nie wyobrażam sobie, że te środki "przytulą" sobie chłopaki z miasta...
A może ja mam zbyt małą wyobraźnię?
Albo jest realizacja w ramach SBO albo w ramach dotacji UE ; strzał w kolano przez Miasto !