Dzięki tej marce przedsiębiorcy, który wytwarzają lokalne produkty np. pamiątki, jedzenie czy gadżety - będą mogli liczyć na darmową promocję.
- Dobrze by było, by za tym szła również jakaś pomoc od miasta. Jeżeli jedziemy na targi, to dobrze by było, byśmy mogli zwrócić się do miasta o dofinansowanie czy inny rodzaj pomocy - uważa Dziembaj.
Bartek Stanny ze szczecińskiej firmy robiącej bajgle dodaje, że szczecińscy producenci czekali na taki krok ze strony miasta. - Cieszymy się, że miasto wróciło do tego tematu. Oby tym razem udało się stworzyć markę "Made in Szczecin" - mówi.
Głównym założeniem projektu "Zrobione w Szczecinie" jest to, by wypromować szczecińskie produkty.
- Producenci będą mogli się tym znakiem posługiwać w materiałach promocyjnych, a my będziemy ich promować na naszych stronach internetowych czy portalach społecznościowych - przedstawia Piotr Zieliński z Urzędu Miasta w Szczecinie.
Akcja ma rozpocząć się w 2017 roku. Produkty opatrzone marką "Zrobione w Szczecinie" będzie wybierał 11-osobowy zespół urzędników miejskich. Jak informuje wiceprezydent Piotr Mync - trwają prace nad budżetem promocyjnym i konkursem na logotyp marki. Ten zostanie ogłoszony wśród studentów Akademii Sztuki w Szczecinie, a wyniki mają być znane na początku 2017 roku.