Jest pierwszy krok do budowy nowego toru podejściowego w Świnoujściu - właśnie podpisano umowę na studium jego wykonalności.
Docelowo do portu będą mogły przypływać największe na świecie kontenerowce o długości ponad 400 metrów.
Cały odcinek 70-kilometrowego toru będzie się znajdował wyłącznie po polskiej stronie - zapewnia Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Zyskujemy niezależność co do przebiegu tego toru, a także poprawiamy warunki dostępowe do portu, poprzez jego lokalizację na wodach zdecydowanie głębszych, czyli dostępnych dla statków o większym zanurzeniu - tłumaczy Siergiej.
To również kolejny krok w stronę budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu - mówi Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.
- Budowa portu kontenerowego jest uznawana za strategiczny projekt, zarówno od strony ekonomicznej, jak i tej dotyczącej bezpieczeństwa. To jest wielka szansa na rozwój jednego z zespołów kluczowych dla gospodarki narodowej portów zespołu Szczecin i Świnoujście. Jesteśmy przekonani, że ta inwestycja posłuży nie tylko gospodarce Pomorza Zachodniego, ale i gospodarce całego wybrzeża - podkreśla Marchewka.
Nowy tor podejściowy do portu morskiego w Świnoujściu będzie kosztować ponad 7 mld zł.
Cały odcinek 70-kilometrowego toru będzie się znajdował wyłącznie po polskiej stronie - zapewnia Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Zyskujemy niezależność co do przebiegu tego toru, a także poprawiamy warunki dostępowe do portu, poprzez jego lokalizację na wodach zdecydowanie głębszych, czyli dostępnych dla statków o większym zanurzeniu - tłumaczy Siergiej.
To również kolejny krok w stronę budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu - mówi Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.
- Budowa portu kontenerowego jest uznawana za strategiczny projekt, zarówno od strony ekonomicznej, jak i tej dotyczącej bezpieczeństwa. To jest wielka szansa na rozwój jednego z zespołów kluczowych dla gospodarki narodowej portów zespołu Szczecin i Świnoujście. Jesteśmy przekonani, że ta inwestycja posłuży nie tylko gospodarce Pomorza Zachodniego, ale i gospodarce całego wybrzeża - podkreśla Marchewka.
Nowy tor podejściowy do portu morskiego w Świnoujściu będzie kosztować ponad 7 mld zł.