W piątek poznaliśmy wykonawcę tunelu łączącego wyspy Wolin i Uznam w Świnoujściu.
Komisja przetargowa wskazała na włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Całość inwestycji to niemal 3,5 km, a sam tunel będzie miał około półtora kilometra długości.
Tunel połączy Świnoujście z drogą ekspresową - informuje Mariusz Mierzwa, z-ca dyrektora szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Początek i koniec zadania to ronda. To na wyspie Wolin jest jednocześnie początkiem drogi ekspresowej S3 - mówi Mierzwa.
Jaki są kolejne korki? To wyjaśnia wojewoda zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski.
- W tej chwili będziemy czekać na podpisanie umowy wykonawczej. Po nowym roku wykonawca przystąpi do realizacji budowy tej strategicznej inwestycji tunelu do Świnoujścia - mówi Kozłowski.
To jednak nie koniec procedury przetargowej. Teraz pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań - dodaje Łukasz Lendner, dyrektor oddziału.
- Jeżeli nie będzie żadnych odwołań, zostaje już tylko procedura weryfikacji całego procesu postępowania przez prezesa urzędu zamówień publicznych. Taka procedura trwa około 30 dni. Jeżeli kontrola wychodzi prawidłowo, jesteśmy gotowi żeby zawezwać wykonawcę do podpisania umowy - mówi Lendner.
Budowa tunelu ma kosztować koło 760 milionów złotych, a powinniśmy nim przejechać do końca 2021 roku.
Tunel połączy Świnoujście z drogą ekspresową - informuje Mariusz Mierzwa, z-ca dyrektora szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Początek i koniec zadania to ronda. To na wyspie Wolin jest jednocześnie początkiem drogi ekspresowej S3 - mówi Mierzwa.
Jaki są kolejne korki? To wyjaśnia wojewoda zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski.
- W tej chwili będziemy czekać na podpisanie umowy wykonawczej. Po nowym roku wykonawca przystąpi do realizacji budowy tej strategicznej inwestycji tunelu do Świnoujścia - mówi Kozłowski.
To jednak nie koniec procedury przetargowej. Teraz pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań - dodaje Łukasz Lendner, dyrektor oddziału.
- Jeżeli nie będzie żadnych odwołań, zostaje już tylko procedura weryfikacji całego procesu postępowania przez prezesa urzędu zamówień publicznych. Taka procedura trwa około 30 dni. Jeżeli kontrola wychodzi prawidłowo, jesteśmy gotowi żeby zawezwać wykonawcę do podpisania umowy - mówi Lendner.
Budowa tunelu ma kosztować koło 760 milionów złotych, a powinniśmy nim przejechać do końca 2021 roku.