Używając jednego tylko biletu pojedziemy autobusem, tramwajem i pociągiem. I to nie tylko na obszarze Szczecina, ale też w regionie: w środę podpisano kolejną umowę przybliżającą powstanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Chodzi również o budowę, w części zupełnie nowych, węzłów przesiadkowych - w mieście będzie ich 26 - czyli miejsc, gdzie będziemy mogli się przesiąść np. z komunikacji miejskiej do pociągu.
Pieniądze na całą kolej - ponad pół miliarda złotych z potrzebnych 740 milionów - da Unia Europejska. Prezydent Szczecina Piotr Krzystek podkreśla, że ten pomysł - przesiadania się np. z autobusów do pociągów, sprawdził się już w komunikacji z prawobrzeżem.
- Węzły przesiadkowe będą w takich miejscach, jak np. Turzyn, Niebuszewo i dalej, do Polic. W różnych miejscach w Szczecinie będzie można wysiąść z pociągu, nie tylko na Dworcu Głównym - zapowiada prezydent Krzystek.
Dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, z którym to właśnie miasto podpisało umowę i ono wybuduje wspomniane węzły przesiadkowe, Roman Walaszkowski zapewniał, że jest przygotowany do 100-milionowej inwestycji.
- Nie widzimy tutaj żadnego zagrożenia - zapewnia Walaszkowski.
Powstaną też nowe węzły, np. na wiadukcie przy ul. Arkońskiej. W kosztach będą uczestniczyć także sąsiednie samorządy. Szacuje się, że w sumie dopłacą rocznie około siedem mln zł do funkcjonowania kolei - z czego trzy miliony da Szczecin. Z kolei marszałek województwa kupi nowoczesne szynobusy do obsługi linii.
Zmodernizowana sieć kolejowa wraz z nowoczesnymi węzłami przesiadkowymi w poszczególnych miejscowościach powstać ma do roku 2022.
- Węzły przesiadkowe będą w takich miejscach, jak np. Turzyn, Niebuszewo i dalej, do Polic. W różnych miejscach w Szczecinie będzie można wysiąść z pociągu, nie tylko na Dworcu Głównym - zapowiada prezydent Krzystek.
Dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, z którym to właśnie miasto podpisało umowę i ono wybuduje wspomniane węzły przesiadkowe, Roman Walaszkowski zapewniał, że jest przygotowany do 100-milionowej inwestycji.
- Nie widzimy tutaj żadnego zagrożenia - zapewnia Walaszkowski.
Powstaną też nowe węzły, np. na wiadukcie przy ul. Arkońskiej. W kosztach będą uczestniczyć także sąsiednie samorządy. Szacuje się, że w sumie dopłacą rocznie około siedem mln zł do funkcjonowania kolei - z czego trzy miliony da Szczecin. Z kolei marszałek województwa kupi nowoczesne szynobusy do obsługi linii.
Zmodernizowana sieć kolejowa wraz z nowoczesnymi węzłami przesiadkowymi w poszczególnych miejscowościach powstać ma do roku 2022.