Zachodniopomorski wojewoda włączy się w rozmowy o sytuacji przemysłu stoczniowego w Świnoujściu - zapowiedział, w "Rozmowie pod krawatem", Zbigniew Bogucki.
Polityk zwracał uwagę, że ostatnie posiedzenie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w sprawie przyszłości prawie 200 pracowników likwidowanej świnoujskiej remontówki odbyło się przed objęciem przez niego urzędu.
Zbigniew Bogucki, od dzisiaj nowy wojewoda zachodniopomorski, zadeklarował gotowość do rozmów ze stronami.
- Będę chciał te strony i wszystkie interesy wyważyć. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że kompromis jest zawsze jednak pochodną pewnych ustępstw ze wszystkich stron, więc myślę, ze tutaj musimy tak to rozwiązać, żeby w ramach kompromisu - który pewnie wszystkich nie zadowoli - rozwiązać tę trudną sytuację. To jest pewnie jedno z moich najtrudniejszych zadań na przyszłość. Trzeba także rozumieć te interesy gospodarcze, które są bardzo ważne - tłumaczył Bogucki.
Świnoujską stocznię połączono z Gryfią w 2013 roku - tu większość upatruje pra przyczyny obecnej sytuacji. Świnoujską część zakładu może kupić Zarząd Portu, który ma prawo pierwokupu. Pieniądze ze sprzedaży, prezes Gryfii chce zainwestować w rozwój firmy.
Zbigniew Bogucki, od dzisiaj nowy wojewoda zachodniopomorski, zadeklarował gotowość do rozmów ze stronami.
- Będę chciał te strony i wszystkie interesy wyważyć. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że kompromis jest zawsze jednak pochodną pewnych ustępstw ze wszystkich stron, więc myślę, ze tutaj musimy tak to rozwiązać, żeby w ramach kompromisu - który pewnie wszystkich nie zadowoli - rozwiązać tę trudną sytuację. To jest pewnie jedno z moich najtrudniejszych zadań na przyszłość. Trzeba także rozumieć te interesy gospodarcze, które są bardzo ważne - tłumaczył Bogucki.
Świnoujską stocznię połączono z Gryfią w 2013 roku - tu większość upatruje pra przyczyny obecnej sytuacji. Świnoujską część zakładu może kupić Zarząd Portu, który ma prawo pierwokupu. Pieniądze ze sprzedaży, prezes Gryfii chce zainwestować w rozwój firmy.
Dodaj komentarz 4 komentarze
"Trzeba także rozumieć te interesy gospodarcze, które są bardzo ważne - tłumaczył Bogucki."
Czyje i jakie interesy reprezentuje zapis o braku możliwości dalszego prowadzenia działalności stoczniowej na tym terenie? Jak to się ma do haseł o odbudowie polskiego przemysłu stoczniowego, ekhm jak to było? Czyny nie słowa. No to mamy te czyny.
pan wojewoda nie potrzebuje się włączać. Lokalny przemysł stoczniowy jest w doskonałych rękach (Jacyna-Witt, Zaremba, według własnych deklaracji MJW fachowcy) pod opieką doświadczonego wiceministra, którego sukcesy aż się jeden na drugi nakładają. Ta trójka jest skazana na sukces.
Następny Zbawca przemysłu stoczniowego. Panowie i Panie: co by tu jeszcze spieprzyć?
no ok. A ciekawe gdzie chowa się
Nitras czy Napieralski były minister zdrowia !?????????? ziom