Pod względem przeładunków, ten rok dla portów w Szczecinie i Świnoujściu będzie rekordowy. Szacuje się, że do końca roku dwa porty przeładują ponad 34 miliony ton towarów.
Na ten wzrost miała wpływ wojna w Ukrainie, ale także pogłębienie toru do Szczecina do 12,5 metra - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
- Powiększone możliwości transportu towarów, przede wszystkim dłuższymi jednostkami, powoduje, że tego towaru wpływa nam znacznie więcej. Z drugiej strony uruchamiamy nabrzeża pod duże jednostki 40-70-tysięczniki, które będą obsługiwane w porcie Szczecin - mówi Gróbarczyk.
W portach przeładowano więcej węgla, rudy i gazu LNG - mówi Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Takim rekordowym rokiem w naszych statystykach był 2018. W zeszłym roku do jego pobicia zabrakło praktycznie dwóch ładowni dużych masowców. W 2022 r. jesteśmy na plusie o prawie 10%, jeżeli to zestawimy z rokiem 2021 - mówi Woźniak-Lewandowska.
Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk podkreślił, że polskie porty poradziły sobie z importem węgla. Do Polski sprowadzono kilka milionów ton surowca.
- Powiększone możliwości transportu towarów, przede wszystkim dłuższymi jednostkami, powoduje, że tego towaru wpływa nam znacznie więcej. Z drugiej strony uruchamiamy nabrzeża pod duże jednostki 40-70-tysięczniki, które będą obsługiwane w porcie Szczecin - mówi Gróbarczyk.
W portach przeładowano więcej węgla, rudy i gazu LNG - mówi Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Takim rekordowym rokiem w naszych statystykach był 2018. W zeszłym roku do jego pobicia zabrakło praktycznie dwóch ładowni dużych masowców. W 2022 r. jesteśmy na plusie o prawie 10%, jeżeli to zestawimy z rokiem 2021 - mówi Woźniak-Lewandowska.
Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk podkreślił, że polskie porty poradziły sobie z importem węgla. Do Polski sprowadzono kilka milionów ton surowca.