Wraz z wiekiem wzrasta poziom osamotnienia u dzieci. Z raportu przeprowadzonego przez fundację UNAWEZA wynika, że poczucie samotności dotyka 12 proc. dzieci z klas drugich szkoły podstawowej oraz 37 proc. nastolatków - również z klas drugich szkół ponadpodstawowych.
O przeciwdziałaniu poczuciu osamotnienia wśród dzieci rozmawiali goście audycji "Radio Szczecin na Wieczór".
Program Wsparcia Psychologicznego Dzieci, Młodzieży i Nauczycieli realizowany w Szczecinie ma za zadanie wzmocnić dobrostan psychiczny młodzieży przy współpracy rodziców oraz nauczycieli.
- Chyba jako dorośli mamy taką lekcję do odrobienia: troszeczkę uporządkowania tego świata, w którym wszyscy żyjemy, w który ta młodzież została wrzucona - mówiła dyrektor Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta, Beata Bugajska.
Doktor Barbara Chojnacka, prezeska Fundacji "Serducho" zaznaczyła, że młodzież deklaruje potrzebę wsparcia od najbliższych.
- Gdy pytaliśmy w diagnozie dotyczącej tego przejścia z edukacji zdalnej do bezpośredniej, to na pytanie kogo poprosili byście o pomoc, do kogo byście się zwrócili - zawsze byli to rodzice, członkowie rodziny - podkreśliła.
Program obejmować ma warsztaty, konsultacje oraz psychoedukację dla nauczycieli, rodziców oraz młodzieży. Ma charakter pilotażowy i pierwszymi placówkami, które wezmą w nim udział, są dwie szkoły podstawowe: nr 61 i 74, 16-te LO, Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 9.
Program Wsparcia Psychologicznego Dzieci, Młodzieży i Nauczycieli realizowany w Szczecinie ma za zadanie wzmocnić dobrostan psychiczny młodzieży przy współpracy rodziców oraz nauczycieli.
- Chyba jako dorośli mamy taką lekcję do odrobienia: troszeczkę uporządkowania tego świata, w którym wszyscy żyjemy, w który ta młodzież została wrzucona - mówiła dyrektor Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta, Beata Bugajska.
Doktor Barbara Chojnacka, prezeska Fundacji "Serducho" zaznaczyła, że młodzież deklaruje potrzebę wsparcia od najbliższych.
- Gdy pytaliśmy w diagnozie dotyczącej tego przejścia z edukacji zdalnej do bezpośredniej, to na pytanie kogo poprosili byście o pomoc, do kogo byście się zwrócili - zawsze byli to rodzice, członkowie rodziny - podkreśliła.
Program obejmować ma warsztaty, konsultacje oraz psychoedukację dla nauczycieli, rodziców oraz młodzieży. Ma charakter pilotażowy i pierwszymi placówkami, które wezmą w nim udział, są dwie szkoły podstawowe: nr 61 i 74, 16-te LO, Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 9.