Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

źródło: https://pixabay.com/pl/3382507/geralt/CC0 - domena publiczna
źródło: https://pixabay.com/pl/3382507/geralt/CC0 - domena publiczna
Komisja Europejska chce, by firmy technologiczne oznaczały treści tworzone przez sztuczną inteligencję.
Tłumaczy, że chodzi o walkę z dezinformacją. Bruksela rozmawiała już na ten temat z kilkudziesięcioma firmami, w tym z największymi jak Google, Facebook i TikTok.

Sztuczna inteligencja jest w stanie stworzyć spójne merytorycznie teksty, generatory obrazów mogą sfabrykować autentycznie wyglądające zdjęcia z wydarzeń, a generatory dźwięku imitować głos na podstawie kilkusekundowej próbki - ostrzega Komisja.

Stąd pomył, by wymusić na firmach jasne oznakowanie.

- Chodzi o to, by użytkownicy internetu wyraźnie byli poinformowani, że dany tekst, czy obraz nie został stworzony przez prawdziwych ludzi, ale przez maszynę - powiedziała wiceprzewodnicząca Komisji, Vera Jourova.

Komisja oczekuje tego od firm, które kilka lat temu podpisały ogólnounijny kodeks postępowania i które zobowiązane są do usuwania dezinformacji. Teraz dochodzi oznakowanie fakenewsów stworzonych przez sztuczną inteligencję. W lipcu platformy internetowe mają przedstawić raport ze swoich działań.
Relacja Beaty Płomeckiej (IAR)

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty