Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Budowa nowego doku dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia", jest szansą dla tego zakładu - mówią eksperci.
Profesor Andrzej Banaszek z Towarzystwa Okrętowców Polskich "Korab" jest zwolennikiem tej inwestycji i przypomina, że dotychczas większość pieniędzy na przemysł okrętowy lokowano w Trójmieście.

- Jeśli chodzi o inwestowanie w środki wytwórcze, to bardzo dobrze. Z racji tego, że jest obecnie proces pogłębiania toru Szczecin-Świnoujście. Dzięki temu, nowy i większy dok, to jest inwestycja dosyć potrzebna Szczecinowi - mówi Banaszek.

Budowa doku da pracę stoczniom w regionie - mówi Zbigniew Jagniątkowski z firmy JPP Marine.

- To jest około 10 tysięcy ton stali i ponad rok budowy dla stoczni szczecińskiej. Firmy, które tam są, miałyby zajęcie w dzisiejszych, dosyć ciężkich czasach. Dzisiaj tak bardzo pracy nie ma dla tych firm, które są na stoczni. I to jest dobre rozwiązanie, żeby takie coś wyszło. Teraz trzeba to tylko sfinansować - mówi Jagniątkowski.

Nowy duży dok dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" ma być wybudowany z pieniędzy Funduszu Rozwoju Spółek. Pozwoli remontować największe statki, jakie ma m.in. Polska Żegluga Morska. Dodatkową inwestycją będzie przystosowanie nabrzeża do dużego doku i budowa tzw głębi dokowej, czyli miejsca, gdzie dok ma się zanurzać.
Profesor Andrzej Banaszek z Towarzystwa Okrętowców Polskich "Korab" jest zwolennikiem tej inwestycji i przypomina, że dotychczas większość pieniędzy na przemysł okrętowy lokowano w Trójmieście.
Budowa doku da pracę stocznią w regionie - mówi Zbigniew Jagniątkowski z firmy JPP Marine.

Dodaj komentarz 9 komentarzy

za coś, co MOŻE wejdzie do użytku za rok-dwa, już dziś zaorano dochodową część stoczni, czyli dawną MSR w Świnoujściu, a pozostawiono generującą koszty szczecińską Gryfię.
A nie ma żadnej gwarancji, że Gryfia dotrwa do tego czasu.
Zwłaszcza pod tak światłym zarządem.
Szczerze? Tusk by tego lepiej nie wymyślił
@Janek .N
Odchrzań się od Tuska.
Za nic nie odpowiada ... miał i ma eurolandzką fuchę.
Kupił żonie Leksusa. Od czasu do czasu ćwierka na twiterze.
W PiSie nadal wszyscy w szoku że Tusk kupił samochód za swoje pieniądze a nie za państwowe.
BARDZO DOBRA sprawa ALE nie dla maruderów z PO !
@Nikt - ponoć kradzione nie tuczy....
choć patrząc na co poniektórych, to rodzą się wątpliwości.
Tusk dalej uważa, że "Polskość to nienormalność"?
Panie Banaszek kto panu dał profesora. Takie bzdury opowiadać. Statki po pogłębieniu toru będą wpływały takie same jak teraz 215 dł i 32 szer a jedynie będą mogły zabrać lub przywieść więcej ładunku. Proszę się douczyć a potem opowiadać banialuki. Reasumując ile panu zapłacili, za opowiadanie takich bzdur. To pisowskie zlecenie?
gryzą was resztki sumienia, ale bardziej boicie sie złej prasy, za to co robicie ze świnoujsciem i jak je traktowaliscie przez ostatnie lata(nie szczecin) - jak niechciany wrzód na du... (tak sie zachowywał zarzad stoczni - zarzad!), 10 tys ton to chyba jakiś ażurowy dok bedzie skoro tak mało waży, nie wierzę już w wasze obietnice - typu za polotora roku na nowym doku bedzie stał prom, cos w stylu tu narazie jest sciernisko ale za rzadow zaręby/pis bedzie sanfrancisko, prom już tyle razy grubarczyk podawał datę publicznie rozpoczecia/zakonczenia i tyle razy sie skompromitował a wy dalej nie wyciagacie wniosków, a prom sobie już odpusciliscie, wstyd socjalisci, tak sie boicie konkurencji ze zakazaliście sprzedazy swinoujscia jako stoczni, okryje was to hanba w srodowisku na wieki, niszczyciele
spadać stare dziadY z PO i od GIERTHA !

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty