28 milionów ton - takim wynikiem w przeładunkach chce zamknąć rok port w Szczecinie i Świnoujściu.
- Zbliżamy się do historycznego rekordu - mówi Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście. - Nieśmiało na początku tego roku powiedzieliśmy sobie z prezesami portów Gdańsk i Gdynia, że w ramach obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości czy portu podstawowym znaczeniem gospodarczym dla gospodarki będzie, gdy przeładują łącznie 100 mln ton. Uważam, że ten wynik zostanie wykonany. Jaki procent w tym będzie miał Zespół Portów Szczecin-Świnoujście, to się okaże za kilka dni, ale na pewno znaczący.
Niestety o 12 procent spadły przeładunki kontenerów, mniej też jest zbóż, ale to wynika z suszy w kraju.
- Przede wszystkim cieszy mnie fakt, że zostajemy portem o charakterze uniwersalnym. Trudno powiedzieć, że jedna grupa ciągnie nas do przodu. Ruda i węgiel to są tradycyjne grupy towarowe, które w tej chwili decydują o naszym wyniku. Łyżka dziegciu do tego, co powiedziałem to zboże. Tego zboża zanotowaliśmy w Zespole Portu Szczecin-Świnoujście zdecydowanie mniej niż w latach ubiegłych - podkreślił Słaboszewski.
Po podsumowaniu 11 miesięcy w porcie przeładowano ponad 26 milionów ton - jest to o ponad 13 procent więcej niż w ubiegłym roku.
Niestety o 12 procent spadły przeładunki kontenerów, mniej też jest zbóż, ale to wynika z suszy w kraju.
- Przede wszystkim cieszy mnie fakt, że zostajemy portem o charakterze uniwersalnym. Trudno powiedzieć, że jedna grupa ciągnie nas do przodu. Ruda i węgiel to są tradycyjne grupy towarowe, które w tej chwili decydują o naszym wyniku. Łyżka dziegciu do tego, co powiedziałem to zboże. Tego zboża zanotowaliśmy w Zespole Portu Szczecin-Świnoujście zdecydowanie mniej niż w latach ubiegłych - podkreślił Słaboszewski.
Po podsumowaniu 11 miesięcy w porcie przeładowano ponad 26 milionów ton - jest to o ponad 13 procent więcej niż w ubiegłym roku.
Zbliżamy się do historycznego rekordu - mówi Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
Dodaj komentarz 2 komentarze
ten wspaniały wynik port zawdzięcza zwiększonemu importowi węgla od Ruskich!
PiS dotuje Putina naszymi pieniędzmi i jeszcze na dodatek truje nas smogiem
Brawo WY
Niestety suweren pali w piecu głównie węgiel z donbasu. A suweren daje nam koryta. Więc musi być węgiel i do tego tani więc tylko od Putina.