Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Stacja Szczecin Turzyn. Mat. Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Stacja Szczecin Turzyn. Mat. Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
Mamy do czynienia z budowaniem szczecińskiej metropolii - tak budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej podsumowali goście programu "Radio Szczecin na Wieczór".
- Budowa połączenia pomiędzy największymi miastami regionu pomoże w jego rozwoju - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. - To przede wszystkim ma wartość związaną nie tylko z samym Szczecinem, ale szczecińskim obszarem jako pewną aglomeracją. Niewątpliwie to gra zespołowa. Szczecin jest jednym z partnerów, był świadom swej roli wynikającej z charakteru miasta, ze stolicy województwa, ale również umiejącego pracować wspólnie.

- Kolej jest zdecydowanie mniej zawodnym środkiem transportu. Również mieszkańcy Polic mogą z niej korzystać częściej niż z autobusów - tłumaczył Krystian Pietrzak, współautor koncepcji, prodziekan Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Akademii Morskiej. - Mam bardzo wielu studentów z Polic i proszę mi uwierzyć, że to znaczący odsetek tych, którzy się spóźniają i na pytanie dlaczego zazwyczaj jest odpowiedź "przepełniony autobus".

Szczecińska Kolej Metropolitalna będzie kosztować 700 milionów złotych. Długość linii kolejowych wyniesie prawie 120 kilometrów. Projekt ma być gotowy w 2022 roku.
- Budowa połączenia pomiędzy największymi miastami regionu pomoże w jego rozwoju - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.
- Również mieszkańcy Polic mogą z niej korzystać częściej niż z autobusów - tłumaczył w naszym studiu Krystian Pietrzak, współautor koncepcji, prodziekan Wydziału Inżynieryjno - Ekonomicznego Akademii Morskiej.

Dodaj komentarz 3 komentarze

Bardzo się cieszę, że jest uruchamiana tzw. kolej metropolitalna, tylko jest jedno "ale". Włodarze miasta Szczecin, gminy Police jak i marszałek zapomnieli, ze dalej na północ za Policami mieszkają jeszcze jacyś ludzie ... (również studenci, uczniowie liceów, no i pracujący w Szczecinie, jak i ci, którzy chcieliby skorzystać z dobroci dużego miasta, czyli kin, teatrów, filharmonii, dobrej restauracji etc...). W latach 80-tych zamknięto połączenie kolejowe do Trzebieży, a dojazd komunikacją miejską i LS-ką to istny koszmar. Przejazd, który trwał kiedyś około 1 godziny, dzisiaj zajmuje od 1,5 nawet do 2 godzin. Na prawobrzeże Szczecina mamy szybki tramwaj, zrobiono bezsensowny parking, żeby mieszkańcy prawobrzeża mogli się przesiadać w komunikację miejską, żeby dojechać do centrum, a co z terenami na północ od Szczecina?? Zakorkowana ulica Wojska Polskiego, brak ewentualnego parkingu, żeby móc się przesiąść na komunikację miejską i dojechać jakoś do pracy czy szkoły, już nie wspominając o tym, że w centrum Szczecina nie ma możliwości znalezienia miejsca do parkowania. Czy tak trudno było przedłużyć linię kolejową o 15 km do Trzebieży i skomunikować ją ze Szczecinem? Są stare tory, zniszczone i zapuszczone stacje kolejowe (nie mówiąc o wyburzonej zabytkowej lokomotywowni w Trzebieży kilka lat temu). Trzebież się rozwija jako miejscowość turystyczna. Zainwestowano w budowę plaży i całej infrastruktury wzdłuż zalewu w Trzebieży, może w końcu uda się reaktywować zdegradowany i zapuszczony ośrodek żeglarski. Może warto byłoby się nad tym pochylić i umożliwić ludziom dojazd do tych wszystkich atrakcji, a mieszkańcom dojazd do metropolii na miarę XXI wieku?
A może by poprzedzić tą budowę pytaniem najpierw mieszkańców skąd dokąd chcieliby się najczęściej przemieszczać. Po co robić punkty przesiadkowe np na Turzynie jeśli nikt nie będzie z tego korzystał bo np nie potrzebuje/nigdzie stamtąd nie dojedzie/albo się po prostu takich miejsc boi.
Obawiam się, że na konsultacje społeczne w tym temacie to jest już za późno..., A szkoda, że nikt , nas mieszkańców, o to nie zapytał. Chodzi mi o mieszkańców nie tylko Szczecina, ale obszaru, którego ten projekt dotyczy.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty